معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی ۱۰ رجیستری بیماری، عوارض اعتیاد و خودکشی در استان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 05 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر فرید نجفی ، با بیان اینکه رجیستری؛ برنامه ثبت بیماری‌ها است، گفت: به عنوان مثال در رجیستریبیماری سرطان، اطلاعات بیماران سرطانی و روند درمان آن‌ها ثبت شده و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‌‍شود. این اطلاعات بعدا مورد آنالیز قرار گرفته و رابطه بیماری با بسیاریعوامل به دست خواهد آمد.

نجفی تصریح کرد: همچنین با ثبت اطلاعات بیماری و روند درمان آن، بررسی می‌شود اقدامات صورت گرفته در درمان بیماری تا چه حد موثر بوده و تا چه حد به استاندارد‌ها نزدیکاست و از این طریق اطلاعات خوبی در زمینه روند بیماری و اصلاح این روند به دست می‌آید.

وی از راه اندازی دو رجیستری ثبت و پیگیری بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی و سرطان در استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال این تعداد به ۱۰ رجیستری افزایش خواهد یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون راه‌اندازی رجیستری مسمومیت، خودکشی، سوختگی، هپاتیت عفونی، تروما، ام. اس، عوارض اعتیاد وروماتولوژی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار