رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: یک هیأت تجاری از استان دو هفته دیگر با حضور 20 نفر از فعالان اقتصادی قم در بخش‌های مختلف همچون صنعتی و گردشگری به عمان سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۶۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 03 February 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و عمان که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد با اشاره به هدف از برگزاری این همایش اظهار کرد: برگزاری همایش با هدف بررسی وضعیت بازار عمان است تا بتوانیم صادرات استان قم را به این کشور افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های بازار عمان را بشناسیم و بفهمیم که چه کالاهایی را می‌توانیم به این کشور صادر کنیم، در مقابل هم به دنبال جذب سرمایه گذاران عمانی به استان قم هستیم تا آن‌ها در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری در استان وجود دارد و روند جذب سرمایه گذاران خارجی به استان قم در حال انجام است.

خاکی با اشاره به سفر هیأت تجاری استان قم به عمان اظهار کرد: این هیأت دو هفته دیگر با حضور 20 نفر از فعالان اقتصادی استان در بخش‌های مختلف همچون صنعتی و گردشگری به عمان سفر می‌کند تا فعالان اقتصادی قم بتوانند به صورت مستقیم با همتایان عمانی خود مذاکره کنند.

وی ادامه داد: عمان با 20 کشور تعرفه گمرکی صفر دارد، تاجران ایرانی می‌توانند با ثبت شرکت در این کشور از عمان برای صادرات مجدد کالاهای خود به کشورهای دیگر استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: این استان در زمینه تولید کفش حرفی برای گفتن دارد و سالیانه حدود 100 میلیون دلار کفش از قم به خارج از کشور صادر می‌شود، همچنین فرش دستباف استان نیز شهرت جهانی دارد.

خاکی عمان را دروازه ای برای صادرات کالاهای ایرانی به جهان دانست و تصریح کرد: صادرکنندگان ایرانی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کشور عمان کالاهای خود را به کشورهای مختلف جهان حتی آمریکا صادر کنند، تعرفه گمرکی صفر عمان با کشورهای مختلف، مزیتی برای تاجران ایرانی است.

وی ادامه داد: مقام‌های عمانی از گسترش روابط تجاری این کشور با ایران استقبال می‌کنند، عمان ارتباط خوب سیاسی با ایران دارد و ارزش روابط اقتصادی عمان و ایران طی سال‌های اخیر چند برابر شده است و هم اکنون سالیانه حدود 500 میلیون دلار از کالاهای کشورمان به عمان صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: یکی از کالاهای مهم صادراتی ایران به عمان، فرآورده‌های گوشتی و دام زنده است که میزان آن در سال حدود 180 میلیون دلار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهر قم هفتمین کلانشهر بزرگ کشور است و این شهر ظرفیت های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی نوین دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار