مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از بازسازی بقعه"احمدبن اسحاق" شهرستان سرپلذهاب که در زلزله خسارت جدی دیده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 30 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان، با بیان اینکه بقعه احمدبن اسحاق شهرستان سرپلذهاب در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان خسارتجدی دید، گفت: کل سازه این بقعه دچار مشکل شده بود و هیچ راهی برای بازسازی آن وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه کار تخریب بقعه احمدبن اسحاق از حدود دو هفته پیش شروع شده، افزود: تاکنون ۸۰ درصد کار تخریب این بنا به اتمام رسیده و مابقی نیز ظرف یکی دو هفته آیندهبه اتمام خواهد رسید.

عباسیان اعتبار مورد نیاز برای ساخت کامل این بقعه را شش میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هنوز اعتبارات این پروژه تامین نشده و برای تخصیص اعتبارات از ستاد بحراناستانداری درخواست مساعدت کرده‌ایم و به محض تخصیص اعتبار کار بازسازی بقعه آغاز خواهد شد.

عباسیان در ادامه با بیان اینکه آستان مبارک تعداد دیگری از امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه از جمله بقعه بابایادگار نیز در جریان زلزله خسارت دیده، گفت: همچنین به بیش از۱۹۶ مسجد مناطق زلزله‌زده خسارت وارد آمده است.

وی اضافه کرد: برای تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان و مساجد خسارت دیده استان به ۶۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عباسیان سپس با تاکید بر ضرورت بازسازی سریع بقعه احمد بن اسحق و دیگر بقاع خسارت دیده در جریان زلزله، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان از دیرباز مامن و ملجای مردم بودهکه برای رفع گرفتاری‌های خود به آنجا پناه می‌برند و این مهم ضرورت بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه و مساجدی که در زلزله خسارت دیده‌اند را بیشتر می‌کند.

 



ارسا

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار