محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:کلیه تجهیزات بازی بر اساس مصوبات شورایعالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشد واستانداردسازی تجهیزات زمین‌های بازی و پارک‌های محله ضروری است.
کد خبر: ۵۵۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 28 January 2018

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:بهره‌برداران تجهیزات بازی صرف‌نظر از اینکه این وسایل درچه مکانی مورد استفاده قرارگیرد (شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک بازی، استخر، رستوران و…)، مکلفند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی از اداره کل استاندارد کرمانشاه اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به ﺿﺮورت اﻧﮑﺎر ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ایمنی در پارک‌ها و زمین‌های بازی و ارتباط مستقیم آن با سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان لذااین اداره کل برای اولین بار از محل اعتبارات داخلی خود و به صورت رایگان اقدام به بازرسی تمام پارک‌ها و زمین‌های بازی استان نمود که نواقص مشاهده شده جهت اصلاح و اخد گواهینامه ایمنی استاندارد به مناطق ۸ گانه شهرداری کرمانشاه و ۱۳ شهرداری شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ گردید.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: طی این بازرسی‌ها ۹۲۳ تجهیز بازی منصوبه در زمین‌ها و پارک‌های بازی سطح استان شامل (سرسره تونلی، سرسره مارپیچ، سرسره دومسیره، تاب، الاکلنگ، حلقه فلزی، تجهیزات نوسانی، صندلی‌های چرخان و ...) مورد بررسی قرار گرفت که مشخص گردید حدود ۱۴۰ دستگاه منصوبه در این پارک‌ها که عمدتا تجهیزات فلزی را شامل می‌شود به علت خطرآفرینی می‌بایست جمع اوری شوند.

 نیازی تصریح کرد:فعالیت تمامی مکان‌های بازی، بدون اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد ممنوع می‌باشد که طی جلسه برگزار شده با نماینده محترم دادستانی، شهردار محترم کرمانشاه، ریاست سازمان پارک‌ها و فضای سبز در محل دادسرای عمومی و انقلاب استان، شهرداری کرمانشاه مکلف گردید نسبت به رفع نواقص مربوطه و استانداردسازی این تجهیزات اقدام نماید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استاندارد اکثر تجهیزات بازی در پارک‌ها مورد تائید اداره کل استاندارد کرمانشاه نیست، ابراز کرد: انتظار می‌رود، با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این وسایل، در اسرع وقت شهرداری‌ها نسبت به استانداردسازی این تجهیزات اقدام نمایند.

مدیر کل استاندارد استان در پایان به نقش تأثیرگذار رسانه‌های ارتباط جمعی در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره نمود و یاد آور شد: با توجه به اهمیت موضوع استاندارد و تاثیرگذاری آن بر تمام مولفه‌های زندگی شهری، با فرهنگ‌سازی و ترویج استاندارد می‌توان نقش تأثیرگذاری در گرایش مردم به خدمات با کیفیت و بالطبع آن حفظ سلامت و ایمنی آحاد جامعه داشته باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار