استاندار کرمانشاه گفت: جا دارد از اقدام انقلابی دولت در تصویب، تخصیص و ابلاغ سریع اعتبارات به مناطق زلزله زده استان که کمتر از ۳۶ ساعت رخ داد، تقدیر و تشکر کنیم.
کد خبر: ۵۵۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 26 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوندافزود: جا دارد از اقدام انقلابی دولت در تصویب، تخصیص و ابلاغ سریع اعتبارات به مناطق زلزله زدهاستان که کمتر از ۳۶ ساعت رخ داد، تقدیر و تشکر کنیم و این اقدام مصداق تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای بکارگیری سرعت عمل در حل مشکلات مربوط به مردم زلزلهزده می‌باشد.

وی اظهار داشت: از دکتر نوبخت درخواست داریم که یک متمم را برای اعطای تسهیلات بیشتر به زلزله زدگان استان را در هئیت دولت به تصویب برسانند زیرا در حال حاضر بهواحد‌های تعمیراتی مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود که مشکل بعضی از واحد‌ها با این رقم حل نمی‌شود لذا درخواست داریم این مبلغ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به مشکلات مستاجرین در منطقه زلزله زده گفت: مظلوم‌ترین قشر در مناطق زلزله زده مستاجرین هستند که به نوعی بلاتکیلف هستند که تعداد اینافراد در این مناطق حدود ۳ هزار نفر می‌باشد لذا درخواست داریم که به آن‌ها نیز همانند مالکین تسهیلات پرداخت شود تا بتوانند به نوعی مشکلات خود را حل کنند.

وی همچنین خواستار اختصاص وام قرض الحسنه به مبلغ حداقل ۵ میلیون تومان به صاحبین خودرو‌های حادثه دیده در مناطق زلزله زده شد.

مهندس بازوند از لزوم تخصیص اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث حمام بهداشتی در برخی از روستا‌ها و عمده شهر‌های حادثه دیده اشاره کرد و گفت: ازکمک‌های مردمی تقدیر و تشکر داریم که واقعاً خوب کمک کردند، اما با توجه به اینکه کمک‌های مردمی در حال کم شدن است لذا از هئیت محترم دولت انتظار داریم که با تخصیص ۲ و نیممیلیازد تومان جهت احداث حمام بهداشتی در مناطق زلزله زده که به نوعی مشکل مردم این مناطق می‌باشد، موافقت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمک‌های بلاعوض برای مناطق زلزله زده استان تخصیص یافته، اما هنوز نقدینگی آن‌ها ارسال نشده لذا از دکتر نوبخت می‌خواهیم که این موضوع هم موردپیگیری قرار دهند.

وی با انتقاد از عملکرد بعضی از بیمه‌ها به ویژه بیمه آرمان و البرز گفت: این بیمه‌ها با وجود اینکه پول خود را گرفته اند، اما پس از گذشت ۷۳ روز از وقوع زلزله هنوز به تعهداتخود عمل نکرده اند و واقعاً از این بیمه‌ها دلگیر هستیم چرا که به موقع و در فرصت مناسب به فکر حل مشکلات مردم این مناطق نبوده ند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح راه آهن در کرمانشاه گفت: انشاءا.. موضوع راه آهن کرمانشاه بزودی تحقق پیدا خواهد کرد و یکی از آرزو‌های دیرینه این مردممحقق خواهد شد.

مهندس بازوند به لزوم تسریع در اجرای قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برای افتتاح فاز اول این طرح در پایان دولت دوم دولت دکتر روحانی به اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیاردتومان نیاز است که ما قول می‌دهیم اگر هئیت دولت این اعتبار را به استان بدهد استان در قبال تعهدات خود جهت افتتاح آن در سه سال آینده اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت رودخانه قره سو در کرمانشاه برای توسعه گردشگری بیان داشت: این رودخانه یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است که متاسفانه ۱۹ لولهفاضلاب وارد آن می‌شود لذا برای اجرای این طرح به یک طرح مناسب گردشگری به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار حل و فصل مشکل پالایشگاه آناهیتا و اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگشایی مرز خسروی از سوی دولت شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار