تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون 220 تن ماهی سردابی از استان به کشورهای خارجه صادر شد.
کد خبر: ۵۵۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 25 January 2018
به گزارش تاباک شهرکرد- ذبیح الله غریب در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان، اظهار کرد: هیچ یک از کشتارگاه های استان خط دوم تولید را ندارند که برای راه اندازی آن 1.5 تا دو میلیارد تومان تسهیلات لازم است.
وی افزود: تامین تسهیلات از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود 18 درصد و خط مکانیزاسیون با سود 15 درصد بوده که کشتارگاه ها به دنبال تسهیلات ارزان قیمت هستند و بهترین منبع برای اعطای تسهیلات خط مکانیزاسیون جهاد کشاورزی است.
غریب با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات از خط مکانیزاسیون جهاد کشاورزی وجود ندارد، تصریح کرد: تسهیلات مصوب به خط مکانیزاسیون جهاد کشاورزی 25 میلیارد تومان بوده که تاکنون شش میلیارد تومان جذب شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به صادرات 220 تن ماهی سردابی به کشورهای خارجی طی 10 ماه امسال، گفت:طی این مدت از این میزان 70 تن ماهی منجمد به کشور عراق و 150 تن ماهی تازه به روسیه و امارات صادر شده است.
غریب با اشاره به رعایت پارامترهای مدنظر کشور مبدا برای صادرات آبزیان، تصریح کرد: 11 مزرعه پرورش ماهی سردابی در استان با ظرفیت یک هزار و 800 تن محصولات آبزی شناسایی شده که با شرایط کشور روسیه همخوانی داشته است.
وی با اشاره به ممنوعیت ورود ماهی تیلاپیا از اردیبهشت سال آینده به مدت سه سال، تصریح کرد: ورود ماهی تیلاپیا موجب کاهش قیمت ماهی قزل آلا شد که ممنوعیت از ورود این ماهی، فضا را برای تولیدکنندگان ماهی سردابی فراهم می‌کند.
غریب از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌ها و مناطق استقبال کننده خبر داد و گفت: نخستین جشنواره طبخ آبزیان در شهرکرد با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود که این کار می تواند در مصرف ماهی موثر باشد همچنین روش طبخ آبزیان در مدارس به فرهنگ سازی تبدیل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: لازم است آموزش‌هایی برای صادرکنندگان آبزیان از سوی اتاق بازرگانی برگزار شود تا صادرکنندگان با مقررات کشورهای مبدا آشنا شوند.
غریب در ادامه با اشاره به تولید24 هزار تن بادام در استان ، تصریح کرد:سالانه به طور متوسط هشت هزار تن مغز بادام حاصل می‌شود که پنج هزار تن آن مغز بادام مامایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار