دیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد؛
مدیرکل هواشناسی خوزستان از نصب پنج نمایشگر هشدار هوا در اهواز تا قبل از پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 24 January 2018

کوروش بهادری در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز ( چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی و جمع‌آوری اطلاعات از وظایف اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان است. اولین ایستگاه هواشناسی در آبادان ایجاد شد اما در زمان جنگ این ایستگاه به مرکز استان منتقل شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۲ ایستگاه شامل ایستگاه‌های اصلی و تکمیلی در خوزستان وجود دارد. از این تعداد ۶۵ ایستگاه وظیفه باران‌سنجی را بر عهده دارند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه هواشناسی استان خوزستان سومین استان کشور از لحاظ ایستگاه‌های پایش است، تصریح کرد: هفته‌ای که گذشت با مشکلات آب و هوایی زیادی مواجه بودیم و در حال حاضر نیز وضعیت جوی مطلوب نیست.

بهادری عنوان کرد: اعتبار خرید رادار پالایش هوا به مبلغ ۶ میلیارد تومان با همکاری استانداری خوزستان تامین شده است. تکنولوژی نصب شده در سازمان هواشناسی از جمله سیستم‌های سنجش باران اسیدی به روز است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ملی پایش گردوخاک در خوزستان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: تا قبل از پایان سال پنج نمایشگر هشدار هوا، در اهواز نصب خواهد شد. در دیگر شهرهایی که نیاز دارند نیز در صورت تامین اعتبار با همکاری مدیریت بحران شاهد نصب این نمایشگرها در سال آینده خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار