سیر قهقرایی نرخ خوشبختی زوج ها در فارس طبق آمارهای مدیر کل اجتماعی استان فارس
امسال تعداد طلاق ها در مقایسه با پارسال 27 در صد افزایش داشته, که از مهمترین عوامل آن خیانت و اعتیاد می توان نام برد.فاکتورهایی که در گذشته کمتر به چشم می خورد.با این شیب تند نزول فرهنگ زندگی مشترک,بهترین راه, پیشگیری از عوامل زمینه ساز طلاق است.
کد خبر: ۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰ 22 January 2015
تابناک فارس می نویسد:
نرخ خوشبختی زوج ها از گذشته تا کنون یک سیر قهقرایی داشته و به مرور طلاق های عاطفی و واقعی رو به فزونی بوده است.
طبق اعلام مدیر کل اجتماعی استان فارس,امسال تعداد طلاق ها در مقایسه با پارسال 27 درصد بیشتر شده است و همچنین آمارها نشان می دهد که میزان جدایی های عاطفی و مشکلات بین زوج ها بسیار بیشتر از تعداد طلاق هاست.وی همچنین افزود بیشتر طلاق ها در 2تا5 سال اول زندگی رخ می دهد و همچنین دو عامل خیانت و اعتیاد را عوامل اصلی طلاق عنوان کرد.
با یک نگاه به عقب تر به نسل پدران و مادرانمان میبینیم که پیوندهای محکم عاطفی شان هنوز پابرجاست و واژگانی مثل خیانت به هیچ وجه برایشان تعریف نشده.و همچنین بیش از پیش به فکر فرو میرویم که به واقع مسیری که اخلاق به ویژه در ده ی اخیر پیش گرفته به کجا خواهد رسید.چه بر سر نسل جدید آمده که طلاق را اولین و آسانترین راه برای فرار از مشکلات زندگی میداند؟
این طلاق ها و خیانت ها آیا از ناهنجاری های فرهنگی که نتیجه ی برخورد و حمله ی فرهنگ بیگانه به ما بوده است,بوجود آمده؟ یا عدم وجود بینش و تفکری بالغ در نسل جدید که باعث نادیده گرفتن نیاز و حقوق زناشویی و همچنین عدم شناخت صحیح از جنس مقابل؟
از همین رو مدیر بهزیستی استان فارس مرتضی موسوی در جلسه دو روز پیش ستاد امور جوانان در استانداری فارس,با اشاره به فعالیت های انجام شده در بهزیستی فارس از جمله تشکیل شبکه مدرسان ازدواج,برگزاری کارگاهای آموزشی مهارت های زندگی و انتخاب صحیح با الگوی مناسب در صدد کم کردن این مشکل برآمده.
همچنین وی افزود طرحی بنام بشیر تهیه کردیم که هدف از آن مداخله برای کاهش طلاق است و تلاش می کنیم فاصله زمانی را میان تصمیم تا عمل به طلاق زیاد کنیم.
همه ی این تلاش ها برای کاهش طلاق در جامعه ارزشمند است,اما آیا بهتر نیست علاوه بر درمان این غده ی سرطانی به فکر پیشگیری از آن در ابعاد وسیع باشیم؟پیشگیری تمام عواملی که یک زوج را به سمت طلاق سوق میدهد.
حقیقتا یکی از راههای پیشگیری تغییر فرهنگ غلط جا افتاده در جامعه است,اگر فرهنگ زندگی را ترمیم کنیم مسلما آسیب های اجتماعی رو به نزول میروند.البته فرهنگ به عوامل متعددی وابسته است که نشان دهنده ی راه سخت و دور و درازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار