عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کاهش سود تسهیلات واحد‌های تولیدی نیازمند اصلاح نظام بانکی است.
کد خبر: ۵۵۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با بیان اینکه سود تسهیلات واحد‌های تولیدی باید کاهش یابد اظهار داشت: این مسئله نیازمند اصلاح نظام بانکیاست و تا زمانی که نظام بانکی برای اصلاح اراده نکند هر میزانی که برای این مسئله بودجه در نظر بگیریم بودجه را هدر می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه سال‌ها است که در حوزه تولید و اشتغال، رفع موانع تولید و مشوق‌ها آمده‌اند تا کمک کنند گفت:، اما انتظاری که ازتولید وجود دارد تاکنون محقق نشده است.

حسینی‌کیا با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی عنوان کرد: اگر بخواهیم به رونق تولید بیاندیشیم باید سرمایه‌گذاری ما منجر به تولید و تولید فروش داشته باشد.

وی با بیان اینکه البته فروش ما باید با سود همراه باشد بیان کرد: در آخر سود باعث پرداخت مالیات شود تا سرمایه‌گذاری صحیح انجام شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بخشی از مالیات تبدیل به قدرت خرید مردم و بخشی دیگر تبدیل به سرمایه‌گذاری شود تا در نهایت بهچرخه تولید بر‌گردد، گفت: در این زمینه باید بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قراردهیم تا کالای نهایی ارزان تولید شود، تولید ارزان قدرت صادرات محوری پیدا می‌کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه با ایجاد قدرت صادرات محوری باید بتوانیم بر کیفیت محصولات نیز نظارت کنیم تا قدرت رقابت‌پذیری داشته باشدافزود: در این عرصه باید در کشور فرهن‌گ‌سازی کنیم تا از تولیدات داخلی بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی طرح الزام سازمان صدا و سیما به همکاری در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از مصوبات قابل طرح در مجلس بود بیان کرد: مقرر شد این سازمان بخشیاز برنامه‌های خود را به این امر اختصاص دهد و کلیات این طرح به تصویب رسید و تصمیم‌گیری درباره جزئیات مبنی بر اینکه ۳۰ درصد برنامه‌ها به این موضوع اختصاص یابد، بهبررسی بیشتر موکول شد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه با این شرایط کنونی نظام بانکی نیازمند جراحی ویژه است اظهار کرد: با این نظام بانکی فعلی هیچ اتفاق خوبی صورت نمی‌گیرد و بخش زیادی از انتظارات رهبریبرای ایجاد اشتغال و تولید از سوی دولت تاکنون برآورده نشده و لذا منابع مالی دولت باید به سوی اشتغالزایی چرخانده شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار