تابناک: مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رئیس جمهور در سفر خود به اصفهان خواستار جریان دائمی زاینده‌رود از وزیر نیرو و استاندار اصفهان شد اما شرایط حاضر به گونه‌ای است که با توجه به حوضه آبریز زاینده‌رود این جریان عملی نمی‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸ 16 February 2015
به گزارش تابناک مهدی بصیری در گفت و گو با تسنیم با اشاره به جریان مجدد آب در زاینده‌رود و زمان آن اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است آب مجدد در رودخانه زاینده‌رود جاری شود اما تلاش‌ها برای جریان دوباره رودخانه ادامه دارد.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ذخیره آب پشت سد حدود 240 میلیون متر مکعب است که امیدوار هستیم با بارندگی افزایش یابد.

وی با اشاره به میزان حجم آب مورد نیاز برای کشت پائیزه شرق اصفهان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی مدیریت قرار شد 400 میلیون متر مکعب آب داده شود که در نوبت نخست 150 میلیون متر مکعب ارائه شد اما متاسفانه تنها بین 70 تا 77 متر مکعب آب به شرق اصفهان رسید و بقیه این آب در مسیر آبخوان‌های لنجان وشهر اصفهان تخلیه شد.

بصیری درباره آب اختصاص یافته شده به کشاورزان شرق اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است 250 میلیون مترمکعب مجدد آب داده شود که برای کشت پائیزه شرق اصفهان است و این آب تا 2 الی 3 ماه رها می‌شود.

وی درباره وضعیت کشاورزی غرب اصفهان اظهار داشت: برای کشاورزی غرب اصفهان 100 میلیون متر مکعب آب در تابستان به صورت مقطعی اختصاص داده می‌شود زیرا کشاورزی آن منطقه به صورت باغ است.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سفر خود به اصفهان جریان دائمی زاینده‌رود را اعلام کرد، گفت: حجت‌الاسلام روحانی این موضوع را از وزیر نیرو درخواست کرد، اما شرایط حاضر به گونه‌ای است که با توجه به حوضه آبریز زاینده‌رود این جریان عملی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این جریان نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم و این جریان دائمی در تابستان عملی نمی‌شود مگر در آینده با افزایش بارش‌ها این اتفاق بیفتد.

بصیری خاطرنشان کرد: البته در این راستا باید بحث برداشت‌های بی‌رویه و پمپاژها کنترل شود زیرا متاسفانه افراد در بالادست هیچ محدودیتی برای برداشت آب ندارند.

وی تصریح کرد: آب در همه جا باید تنظیم وتقسیم شود اگر کمبود آب وجود دارد باید برای همه جا بوده و این کمبود فقط برای شرق اصفهان نباشد اما متاسفانه در این‌ گونه موارد همه بلاها بر سر حقابه‌دار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار