رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی از ممنوعیت استفاده از باک‌های اضافی در کامیون‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱ 30 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، ناصر میکائیلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام خودروها مخصوصا خودورهای سنگین و باربری توسط کارخانجات سازنده خودرو طراحی و پس از محاسبات و تست‌های مختلف در شرایط گوناگون و اخذ استانداردهای لازم به مرحله تولید انبوه و عرضه به بازار اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در قسمت‌های مختلف وسیله نقلیه به منزله خارج نمودن وسیله نقلیه از حالت استاندارد خواهد بود افزود: بعضا مشاهده می‌شود برخی از مالکان وسایل نقلیه سنگین اقدام به تعبیه باک اضافی در طرفین وسیله نقلیه می‌‌کنند که علاوه بر از بین رفتن حالت استاندارد وسیله نقلیه موجبات عدم تعادل و همچنین بروز خطرات احتمالی به دلیل بکارگیری وسایل اضافی نصب شده در وسایل نقلیه خواهد بود.

میکائیلی با بیان اینکه باک وسیله نقلیه نیز از قسمت‌های حساس محسوب می‌شود و هرگونه دستکاری در اجزاء آن موجب از بین رفتن سیستم ایمنی وسیله نقلیه شده و احتمال بروز حوادث را افزایش خواهد داد افزود: از این رو تمام رانندگان خودروهای سنگین ملزم به جدا کردن باک‌های اضافه غیراستاندارد در وسائل نقلیه هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در صورت مشاهده توسط ماموران راهور با آنها برابر مقررات رفتار می‌شود و تمام مراکز معاینه فنی خودرو و مراکز تعویض پلاک نیز در برخورد با باک اضافی اقدام قانونی لازم اعمال خواهند کرد.

وی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان عزیز به خصوص رانندگان سیستم باربری سنگین را نخستین و مهم‌ترین عامل در سلامت آنها عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :