مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: تا پایان آذر ماه ۴۰۰ میلیارد تومان در بورس استان کرمانشاه معامله شده است.
کد خبر: ۵۴۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 31 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، زهرا دفتری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی استان جایگاه استان در فرابورس مناسب است اظهار داشت: تا پایان آذر 400 میلیارد تومان معامله در بورس استان ثبت شده و رتبه معاملاتی استان در کشور 13 است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های نیازمند سرمایه از طریق بورس با پس‌اندازکننده‌ها آشنا می‌شوند گفت: بورس اوراق بهادار برای پذیرش شرکت‌ها معیارهایی دارد و با ورود با بازار از مزایایی همچون تأمین مالی، افزایش شناخت عمومی نسبت به شرکت، افزایش سطح اعتماد گروه‌های مختلف و معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

دفتری با بیان اینکه برای پذیرش شرکت باید سرمایه اسمی ثبت شده حداقل 20 میلیارد تومان باشد افزود: در همین راستا برای پذیرش شرکت‌ها اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به دلایل عدم تمایل شرکت‌ها برای حضور در بورس و فرابورس گفت: عدم نیاز به پاسخگویی به سهامداران متعدد، عدم نیاز به ارائه‌ صورتهای مالی شفاف و امکان تامین مالی از طریق بانکها از جمله موانع حضور واحد‌های خصوصی در بپرس و فرابورس است.

دفتری با اشاره به راهکارهای ایجاد انگیزه افزود: برخورداری از معافیت مالیاتی بشتر، ایجاد انگیزه یا تسهیل در ارائه مجوزها برای ایجاد واحد‌های بعدی و کاهش عوارض گمرکی برای شرکت‌های پذیرفته شده از جمله راهکارهای جذب شرکت‌ها به بپرس و فرابورس است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار