برای اولین بار در کشور یک زن رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان کرمانشاه شد.
کد خبر: ۵۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 30 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،، مجمع هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه به ریاست رئیس فدراسیون کوهنوردی، امروز(9 دی) برگزار شد و " ثریا شهبازی" با 9 رای از 16 رای به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این جلسه از ظرفیت قابل توجه کرمانشاه در رشته کوهنوردی یاد کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این ظرفیت ناشی از شرایط اقلیمی و وجود کوه‌های متعدد در کرمانشاه است. همچنین ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان خوبی در رشته کوهنوری داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به همت قوی و فرهنگ خاصی که در ورزشکاران رشته کوهنوردی وجود دارد، یادآوری کرد: این روحیه در بسیار از رشته‌های ورزشی دیگر وجود ندارد، زیرا کوهنوری مستقیم با جان انسان در ارتباط است.

حسینی افزود: از این فرهنگ خاصی که در رشته کوهنوردی وجود دارد به خوبی استفاده نکردیم و این امر باعث شده برخی از روسای پیشین این هیات با دل شکسته از هیات جدا شوند و آنقدر به تنگ بیایند که دیگر حاضر نباشد یک لحظه در این هیات بمانند.

وی تصور اینکه افراد با رسیدن به ریاست یک هیات حقوق میلیونی می‌گیرند و یا در آینده معاون وزیر می‌شوند را نادرست خواند و تاکید کرد: رئیس هیات شدن هیچ چیز جز زحمت ندارد و برخی از افراد از جیب خود هم برای خدمت به مردم و رسیدن هیات به اهدافش هزینه می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بهترین شیوه برای بیان مشکلات را نیز نقد سازنده دانست و از همه خواست از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

به گفته حسینی، پرداختن به حاشیه‌ها حاصلی جز اتلاف وقت و انرژی ندارد.

وی از زحمات رئیس پیشین هیات کوهنوردی استان هم قدردانی کرد و برای همکاری با رئیس جدید اعلام امادگی کرد.

حسینی گفت: بهتر است رئیس جدید هیات از تجربه روسای گذشته استفاده کند و کاندیداهای این دوره را نیز در کنار خود داشته باشد و از برنامه آنها بهره ببرد.

در ادامه بهمن مشتکوب رئیس پیشین هیات کوهنوردی استان کرمانشاه از پیگیری برای اختصاص چند قطعه زمین به هیات کوهنوردی استان خبر داد و تاکید کرد: این هیات پس از مدت‌ها در این دوره صاحب دفتر شد.

وی از آموزش 1100 نفر هم در این مدت چهار ساله خبر داد و عنوان کرد: به جز ایام زلزله در این مدت 3500 نفر ساعت نیز امداد و نجات داشتیم.

در ادامه ثریا شهبازی رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه نیز آموزش، برگزاری 272 دوره آموزشی و رسیدن به خودکفایی ار نظر مدرس، استعدادیابی خصوصا در بخش نونهالان و نوجوانان، تعامل با محیط زیست و هلال احمر، ایمن سازی مسیرهای سنگ نوردی استان خصوصا دیواره بیستون، جمع آوری اطلاعات مسیرهای سنگ نوردی، مرمت پناهگاه‌ها، تقویت باشگاه‌ها، راه‌اندازی سالن اختصاصی سنگ نوردی و ... را از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد.

در این انتخابات جلیل آزادی و مهرداد چاوشی دو کاندیدای دیگر تصدی ریاست هیات کوهنوردی استان کرمانشاه بودند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار