معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه این دمای هوا در فصل زمستان را برای کرمانشاه کم سابقه دانست و گفت: در برخی از روزهای ابتدای دی ماه رکورد گرما در این فصل شکسته شد.
کد خبر: ۵۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 30 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند اظهار کرد: در روزهای ابتدای زمستان امسال شاهد ثبت دماهایی در برخی از روزها بودیم که نسبت به سال‌های گذشته برای این فصل سال کم سابقه است.

وی ادامه داد: در برخی از روزها رکورد گرمای هوا در خود شهر کرمانشاه شکسته شد، برای مثال در اول دی ماه حداکثر دمای هوا در شهر کرمانشاه به 20 درجه سانتی‌گراد رسید که در 65 سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گفته این مسئول، بالاترین دمایی که در تاریخ اول دی در 65 سال اخیر برای شهر کرمانشاه به ثبت رسیده 18 درجه سانتی گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه در تاریخ سوم دی ماه نیز حداقل دمای هوای شبانه در شهر کرمانشاه به 12 درجه سانتی گراد رسید که این عدد نیز در 65 سال اخیر بی سابقه بوده و بیشترین حداقل دمایی که برای این شب ثبت شده هشت درجه سانتی گراد بوده است.

زورآوند تاکید کرد: اگرچه این دماهای بالا مربوط به خود شهر کرمانشاه است، اما می‌توان آن را به سایر نقاط استان نیز تعمیم داد.

وی معتقد است، بالا بودن دما در زمستان امسال فقط مختص به استان کرمانشاه نیست و در بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: هنوز دلیل اصلی این گرمای هوا در این فصل مشخص نیست.

زورآوند از ورود موج سرد به جو استان از روز دوشنبه (یازدهم دی) هم خبر داد که مقداری هوا را سرد می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار