نور بخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت:برای ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه باید با تمام توان وارد عمل شد و از دور ریز محصولات جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۴۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 29 December 2017

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:در طی سنوات قبل در حدود 1000 هکتار اراضی مستعد در حوزه باغبانی مطالعه و شناسایی شده بود که در نظر داریم این مطالعه را در سطح 1500 هکتار اجرا نمائیم و کاشت ارقام کم آب بر از جمله انگور، بادام و گل محمدی در این مناطق از جمله اهداف سازمان در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد:در این باغات که به روش روسیمی و از پایه های مرغوب کاشت می‌شود به طور متو خاطر نشان سط ۴۰ تن تا ۷۰ تن عملکرد دارند و این در صورتی است که باغ‌های سنتی ۱۰ ۱۵ تن عملکرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: کشت ارقام مقاوم و کم آب بر در اراضی با شیب بین 8 تا 12 درصد و اجرای طرحهای آبخوانداری و آبخیزداری علاوه بر حفاظت از بافت خاک و احیای عرصه های طبیعی، نفوذ پذیری بیشتر خاک به آب را افزایش داده و نقش موثری در مصرف بهینه آب در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه نیز خواهد داشت.

حاتمی افزود:اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص از اراضی مشمول این طرح هستند ویکی ازبرنامه های مهم این مدیریت در این راستا واگذاری اراضی شیبدار برای توسعه باغات به صورت دیم است که در قالب شیوه نامه واگذاری اراضی شیبدار ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی صورت می پذیرد.

حاتمی اظهار داشت:تخصیص اراضی ملی و دولتی مشمول اجرای طرح توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس دستور العمل شناسایی انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول: حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن، جلوگیری از روان آبها، ایجاد کمربند سبز، ایجاد اشتغال و بالابردن توان اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از دیگر مزایای اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار است که امیدواریم استمرار یابد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار