در صورت پرداخت حقوق دولتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری، 18 میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده و طبق توافق‌نامه ابلاغی اخیر 41 معدن استان در صورت پرداخت حقوق دولتی تا پایان سال مشمول بخشودگی جرائم می‌شود.
کد خبر: ۵۴۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 30 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، علی پرزحمت در جلسه شورای معادن استانی که به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های و سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری، 18 میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده و طبق توافق‌نامه ابلاغی اخیر 41 معدن استان در صورت پرداخت حقوق دولتی تا پایان سال مشمول بخشودگی جرائم می‌شود.

وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید(شهریور ماه 1392) تاکنون، تعداد 75 فقره پروانه اکتشاف، 63 فقره گواهی کشف و 56 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در قزوین 26 ماده معدنی وجود دارد که عمده آن خاک صنعتی و سیلیس بوده و از خلوص بالایی برخوردار است و به همین دلیل کارخانجات شیشه و داروسازی در استان مستقر شده است.

پرزحمت با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های معادن به استناد ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه به تشریح ترکیب، وظایف و اختیارات شورای معادن استان‌ها پرداخت و یادآور شد: با تفویض اختیار شورای عالی معادن به شورای استانی معادن و با نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، ریاست این شورا بر عهده استاندار است.

این مسؤول عنوان کرد: هم‌اکنون 80 معدن فعال، 50 معدن نیمه‌فعال و 56 معدن غیرفعال و در مجموع 186 پروانه بهره‌برداری معدن در استان قزوین وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین از اولویت طرح‌های عمرانی در صدور مجوز برداشت شن و ماسه بر اساس توافق بین این سازمان با معاونت عمرانی استانداری قزوین خبر داد و مطرح کرد: مجوز برداشت از رودخانه تنها با هماهنگی و استعلام از اداره آب منطقه‌ای و منابع طبیعی و امور اراضی ممکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار