مدیرکل ميراث فرهنگی قزوین خبر داد
مدیرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قزوين گفت: به منظور رعايت قوانين و در راستای نظارت بر نحوه فعاليت سفره‌خانه‌های سنتی و برخورد قاطع با مراكز متخلف گردشگری، مجوز فعاليت 2 سفره‌خانه سنتی در قزوين لغو شد.
کد خبر: ۵۴۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 25 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، محمدعلی حضرتی اظهار داشت: به منظور رعایت قوانین و در راستای نظارت بر نحوه فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی و برخورد قاطع با مراکز متخلف گردشگری، مجوز فعالیت دو سفره‌خانه سنتی تخت جمشید و هخامنش در قزوین لغو شد.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات، نرخ اغذیه، رعایت اصول بهداشتی و ارائه سرویس مطلوب به گردشگران و با هدف جلب رضایت مسافران، بازدیدهای مشترک نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی، سفره‌خانه های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی موقت، کمپ‌ها و مراکز اسکان و غیره در سطح استان توسط بازرسان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات دائمی سفر قزوین به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در این بازدیدها ضمن استانداردسازی خدمات، راهنمائی‎های لازم به کارکنان و مدیران جهت رفع نواقص و معایب موجود ارائه و در مواقع لزوم با متخلفان هم برخورد قانونی می‌شود.

حضرتی با اشاره بر لزوم رعایت قوانین و مقررات و ارتقا سطح کیفیت و کارایی از سوی تأسیسات گردشگری عنوان کرد: در پی بازدیدهای به عمل آمده توسط ناظران کمیسیون فنی نظارت بر تأسیسات گردشگری و به استناد ماده 20 آیین‌نامه نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری (هر یک از تأسیسات گردشگری به مدت سه ماه بدون عذر موجه فعالیت نداشته باشد، تعطیل و لغو پروانه می‌شود) دو سفره‌خانه سنتی تخت جمشید و هخامنش لغو پروانه و ادامه فعالیت آن‌ها در حوزه گردشگری ممنوع شد.

این مسؤول ارائه الگوهای سنتی و بومی در فضاسازی و چیدمان سفره‎خانه‌های سنتی را مهم خواند و تصریح کرد: توجه جدی به ارائه غذاهای بومی و محلی با تصویرسازی از الگوی پوشش محلی از برنامه‌های نظارتی میراث فرهنگی برای ادامه فعالیت سفره‌خانه‌های سنتی است که توسط این مراکز باید رعایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تأکید بر رسیدگی به شکایات مردمی از تأسیسات گردشگری مطرح کرد: شماره تلفن گویای 33685024 به صورت شبانه‌روزی قادر به رسیدگی به شکایات شهروندان و گردشگران است و تمام شهروندان و گردشگران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با نحوه عملکرد و ارائه خدمات تأسیسات گردشگری با این شماره‌ها تماس گرفته تا در اسرع وقت به شکایات واصله رسیدگی شود.

حضرتی در پایان یادآور شد: امیدواریم با نظارت مستمر و مشترک بر تأسیسات گردشگری بتوانیم ضمن پذیرایی مناسب، سفری خوب و خوش را برای میهمانان در استان قزوین فراهم کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار