استاندار قزوین:
استاندار قزوین با بیان اینکه هنر می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در سریع‌ترین زمان به نسل امروز انتقال دهد، گفت: استفاده از هنرهایی همانند شعر، تئاتر و فیلم در تحقق این هدف می‌تواند کمک شایانی کند.
کد خبر: ۵۴۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 24 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری بوده زیرا برطرف‌کننده مشکلات بی‌شماری در خانواده و جامعه است.

وی گفت: شهدا و رزمندگان با داشتن روحیه ایثار در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و با کمترین امکانات در برابر دشمنان مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند.

استاندار قزوین افزود: فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود و اکنون هم می‌تواند در تداوم این انقلاب نقش‌آفرین باشد.

زاهدی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان انتقال یابد تا آن‌ها بیشتر با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه شهادت بالاترین مرتبه ایثار و شهادت است و همه ایثارگری‌ها نباید به این مهم ختم شود، عنوان کرد: ایثار می‌تواند در عرصه‌های مختلف زندگی وجود داشته باشد به همین دلیل باید انواع آن به مردم تبیین شود.

استاندار قزوین با اشاره به اتفاقات جدیدی که در جامعه امروز رخ داده است، گفت: باید بهترین راهکار را با توجه به شرایط امروز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اتخاذ کرد تا بتوانیم به نتایج مثبتی در این راستا دست یابیم.

زاهدی با بیان اینکه هنر می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در سریع‌ترین زمان به نسل امروز انتقال دهد، مطرح کرد: استفاده از هنرهایی همانند شعر، تئاتر و فیلم در تحقق این هدف می‌تواند کمک شایانی کند.

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تأثیرگذاری عمیق هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در این زمینه باید به دنبال تولید آثار پر محتوا در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی برویم.

زاهدی با اشاره به اینکه اتفاقات انقلابی که در شهرها و استان‌ها رخ می‌دهد باید مستندسازی کنیم تا در ذهن مردم تأثیر بسزایی بگذارد، یادآور شد: باید رخدادهای انقلاب استان قزوین و شخصیت‌هایی همانند شهید رجایی با تولید فیلم و مستند به مردم معرفی شود زیرا تأثیر بسزایی در اذهان عمومی دارد.

وی با بیان اینکه فضای فیزیکی در ذهنیت مردم تأثیرگذار است، اضافه کرد: فضای شهر باید با فرهنگ ایثار و شهادت سنخیت داشته باشد تا مردم با مشاهده آن‌ها بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار