کد خبر: ۵۴۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 23 December 2017
رئیس جمعیت هلال‌احمر: تجربه نشان داده آسیبی که رفتارهای غیرطبیعی ما به خودمان می‌زند، در برخی‌ موارد بیش از صدمات زلزله است دبیرکل جمعیت هلال‌احمر: حفظ آرامش از سوی مردم و کمک به فراهم‌شدن شرایطی آرام، بهترین کمک در شرایط بحرانی است رئیس سازمان امدادونجات: ٤٠ تیم عملیاتی در استان‌های تهران و البرز برای ارایه خدمات احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

شهروند| فورا آماده شدند؛ فرماندهان امدادی به مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی امدادونجات آمدند و صفحات هلال در شبکه‌های اجتماعی پر شد از آموزش شیوه درست برخورد با بحران. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات با نیروهای امدادی همراه شدند و تیم‌های عملیاتی به مناطق تحت‌تأثیر از زلزله اعزام شدند. یک پیام از دکتر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر هم دست به دست چرخید: «تجربه نشان داده آسیبی که رفتارهای غیرطبیعی ما به خودمان می‌زند، در برخی‌ موارد بیش از صدمات زلزله است. با رعايت توصيه‌هاى ايمنى، آرامش را حفظ کنیم و به شایعات دامن نزنیم.»
حفظ آرامش از سوی مردم؛ بهترین کمک در شرایط بحران
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر که در مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات حاضر شده بود، گفت: حفظ آرامش از سوی مردم و کمک به فراهم‌شدن شرایطی آرام، بهترین کمک در شرایط بحرانی است. محمود محمدی‌نسب با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدمات‌رسان جمعیت هلال‌احمر در تمامی استان‌های متاثر از زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری گفت: اگرچه کانون این زمین‌لرزه در شهرستان ملارد واقع شده بود، اما این زلزله در استان‌های تهران، البرز، گیلان و قزوین نیز احساس شده است. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که از دقایق ابتدایی این حادثه بیش از ۱۱ تیم ارزیاب هلال‌احمر به مناطق مختلف وقوع زمین‌لرزه اعزام شد و به جمع‌آوری و ارایه گزارش‌های لازم درخصوص اقدام برای هرگونه فعالیت امدادی پرداختند. محمدی‌نسب با بیان این‌که در این زمین‌لرزه ۳۸نفر از هموطنان ما مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: البته این افراد، مصدومان مستقیم زمین‌لرزه نبوده بلکه برخی بر اثر استرس وارد شده و برخی دیگر در زمان خروج اضطراری از منازل خود آسیب سطحی دیده‌اند که به مشکل آنان رسیدگی شده است. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پایان با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به منظور مواجهه با حوادث احتمالی و کمک به هموطنان خاطرنشان کرد: با تمام توان به رفع نیاز‌های امدادی مردم خواهیم
پرداخت.
آماده‌باش ٤٠ تیم امدادی در تهران و البرز
رئیس سازمان امدادونجات نیز با اعلام ارایه خدمات به ٩٧ مصدوم زلزله پایتخت گفت: ٤٠ تیم عملیاتی شامل ٢٠٠ امدادگر و نجاتگر در استان‌های تهران و البرز برای ارایه خدمات احتمالی به هموطنان در صورت نیاز، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زلزله ٥,٢ ریشتری در ساعت ٢٣:٢٧، ٢٩ آذر در فاصله ٣کیلومتری ملارد در استان تهران، گفت: این زلزله که علاوه بر تهران، استان‌های قزوین، قم، گیلان و مرکزی را نیز تحت‌تأثیر قرار داد. وی با اشاره به ترک جزیی برخی منازل در استان تهران بر اثر وقوع زلزله افزود: به‌علاوه در استان البرز نیز، دیوار برخی منازل مسکونی ترک برداشته و برخی شیشه‌های منازل شکسته شد و ریزش کوه در جاده چالوس بدون آسیب بود. وی گفت: ٣١ تیم ارزیاب برای بررسی ابعاد زلزله به مناطق تحت‌تأثیر اعزام شدند.
در کنار مردم هستیم
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر همچنین از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی این مجموعه خدمت‌رسان تا بازگشت آرامش کامل به پایتخت و استان البرز خبر داد. مرتضی سلیمی با اشاره به این‌که از دقایق ابتدایی وقوع زمین‌لرزه ٥,٢ ریشتری در مرز بین استان‌های تهران و البرز، نیروهای امدادی ٤ استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند، افزود: تیم‌های ارزیاب بلافاصله از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات به مناطق مختلفی که زمین‌‌لرزه در آن احساس شده بود، اعزام و به ارزیابی اولیه از میزان خسارات احتمالی پرداختند. رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عمق ٧کیلومتری این زمین‌لرزه گفت: علاوه بر استان‌های تهران و البرز، مردم استان‌های قزوین، گیلان و مرکزی نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند و خوشبختانه از این استان‌ها نیز، گزارشی مبنی بر وجود مصدوم یا خسارات مالی گزارش نشده است. مرتضی سلیمی با تأکید بر این‌که در شرایط بحران مردم می‌بایست برای دریافت اطلاعات و اخبار مرتبط با حادثه و دوری از پرداخت و توجه به هرگونه شایعه تنها از مبادی رسمی خبری همچون صداوسیما استفاده کنند، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات از لحظات ابتدایی وقوع زمین‌لرزه با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تا بازگشت آرامش کامل به جامعه در آماده‌باش کامل قرار دارد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
تیم‌های واكنش سریع
در آماده‌باش كامل قرار گرفتند
حسین کتابدار نیز در این خصوص گفت: پس از اطلاع از وقوع زلزله بلافاصله تمامی شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان تهران در آماده‌باش کامل قرار گرفتند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: علاوه بر شعب تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان تهران در آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت لزوم به منطقه زلزله غرب تهران اعزام شوند. وی افزود: با حضور جمعی از معاونان در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان تهران حضور پیدا کردیم. مردم خونسردی خود را حفظ کنند و در صورت مشاهده خسارات با شماره ۱۱۲ ندای امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار