رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز، محافل نورانی انس با قرآن کریم در مدارس استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 20 December 2017
به گزارش تابناک : علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، بیان کرد: با توجه به اینکه هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر این سه منشور نورانی، آشنایی بیشتر با کلام وحی و انس بیشتر با قرآن مجید، هچنین تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان و فرهنگیان فراهم کرده ، برنامه‌های متعددی طی این هفته در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در همین راستا برگزاری محافل انس با قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر در طول ایام هفته قرآن و عترت در محل اداره کل آموزش‌وپرورش استان با حضور و تلاوت قاریان برجسته از جمله برنامه های تدارک دیده شده به شمار می‌رود.
مهدوی خواه با اشاره به برپایی محافل محوری انس با قرآن کریم در دارالقرآن‌های سراسر استان، ادامه داد: طرح برگزاری محافل انس با قرآن کریم به سراسر مدارس استان ابلاغ شده و در این راستا نیز برای هر مدرسه یک محفل قرآنی پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین تبلیغ وقف قرآنی، تجلیل از واقفان قرآنی، دیدار با خانواده شهدای قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند سازی قرآنی نیز در دستور کار برنامه‌های این هفته است.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مدارس شهرستان‌های سرخس، تربت حیدریه، بردسکن، گناباد، زاوه، دولت آباد و رشتخوار محافل انس با قرآن در این شهرستان ها برنامه‌ریزی شده که در حال اجراست.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: محافل قرآنی تاکنون در ۸۰ مدرسه از ۱۸۰ مدرسه شهرستان بردسکن برگزار شده و محفل محوری انس با قرآن کریم نیز سه شنبه ۲۸ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت سینا فتحی و محسن رشید در جمع دانش‌آموزان فعال قرآنی برگزار شد.
مهدوی‌خواه تصریح کرد: همچنین علاوه بر محافل قرآنی مدارس شهرستان زاوه، محفل ویژه‌ای به همت آموزش‌وپرورش شهر دولت آباد شهرستان زاوه با حضور قاری بین‌المللی محمدجواد کاشفی همزمان با سه شنبه ۲۸ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع دولت آباد و اجرای گروه همخوانی تدارک دیده شد.
وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۷ محفل انس با قرآن در مدارس شهرستان رشتخوار اظهار کرد: همچنین در دارالقرآن الزهرا(س) شهرستان گناباد نیز سه محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد رضا نیک‌روش در جمع دانش‌آموزان قرآنی برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این، انس با قرآن در دبیرستان شبانه‌روزی ثباتی شهرستان تربت حیدریه به عنوان محفل محوری همراه با اجرای مسابقه قرآنی تدارک دیده شده است.
مهدوی خواه ادامه داد: برپایی شش محفل انس با قرآن کریم با همکاری آموزشگاه مهدیزاده نیا در محل دارالقرآن محمد مصطفی(ص) مشهد نیز پیش بینی شده است.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار