با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
اولین همایش اخلاق مهندس در صنعت ساختمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲ 20 December 2017
به گزارش تابناک قم، اولین همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان امروز سه‌شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این همایش گفت: ارجاع کار توسط نظام مهندسی ساختمان و محدود کردن مردم در انتخاب مهندس ناظر ظلمی فاحش است.

عباس آخوندی بیان کرد: رعایت عدالت در این است که ما به جای محدود کردن اختیار مردم در انتخاب مهندس به این مسئله توجه کنیم تا از ورود افراد بدون صلاحیت در این حرفه گرفته شود و اگر در نظام مهندسی اصلاحات صورت نگیرد در آینده مهندسی در ایران نخواهیم داشت.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: باید نظام پذیرش مهندس در دانشگاه‌ها اصلاح شود تا از ورود مهندسان بدون دانش به جامعه جلوگیری شود.

فرج الله رجبی تأکید کرد: مهندسین تاوان عدم برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها را می‌دهند که به صورت گسترده وارد رشته‌های تحصیلی مهندسی می‌شوند بعد هم انتظار دارند که وارد حرفه شود.

وی با اشاره به حملاتی که بعد از زلزله سرپل ذهاب به مهندسین شد، گفت: ما مسئولیتمان را می‌پذیریم اما نکته مهم در این است که دیگران هم نباید همه مسئولیت را متوجه این ارگان کنند و همه باید مسئولیتشان را بپذیرند.

نباید جامعه را نسبت به مهندسین بی‌اعتماد کرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشاره به اینکه بعد از زلزله کرمانشاه هجمه سنگینی علیه مهندسین در کشور به وجود آمد، گفت: نباید مهندسین را تخریب و جامعه را نسبت به آنها بی اعتماد کرد زیرا اینها سرمایه های کشور هستند و باید اعتماد مردم به آنها را در جامعه ارتقا دهیم.

محمدرضا رضائی تأکید کرد: مهندسین هم از رقابت‌های ناسالم پرهیز کنند و البته طی چند سال اخیر به دلیل کاهش صدور پروانه رقابت‌های منفی زیاد شده که باید از بین برود.

استاندار قم هم در سخنان کوتاهی عنوان کرد: امانت داری و تعهد و وفای به عهد دو شاخص مهم در هر حوزه‌ای از اخلاق است.

سید مهدی صادقی در ادامه تاکید کرد: این دو معیار خوبی برای سنجش بایدها و نباید ها است و امیدواریم که همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان بتواند پایه گذار خوبی برای اخلاق تخصصی در این حوزه باشد.

تشکیل دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی در قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هم در سخنان کوتاهی بیان داشت: دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی در قم تشکیل شده و در راستای شکل گیری این دبیرخانه همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در حال برگزاری است.

حسن صبوری در ادامه افزود: اخلاق مهندسی در سه فصل تدوین شده است.

یادآور می‌شود: همایش اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان امروز و فردا در قم برگزار می‌شود و سمینار تخصصی اخلاق مهندسی با سخنرانی دکتر بهنام تائبی استاد  دانشگاه دلفت هلند و همچنین میزگرد تخصصی با حضور کارشناسان حوزه اخلاق مهندسی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار