رییس هلال احمر کشور خبر داد:
رییس هلال احمر کشورگفت:تا کنون ۵۵ میلیارد تومان به حساب هلال احمر از طریق مردم واریز شده است؛و دست کم ۵ میلیون تومان هدیه نقدی به سرپرست‌های خانوار و افرادی که اعضای خانواده شان را ازدست دادند هدیه داده می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 18 December 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،علی اضغر پیوندی در نشست خبری افزود: وظیفه هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد ارایه امداد ، نجات ، اسکان ، تغدیه و درمان اضطراری است.

وی خاطر نشان کرد:هلال احمر به عنوان سازمان مردم نهاد در تلاش است تا رفع تمام مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه در کنار آنها بمانیم و تنها با اسکان اضطراری کار تمام نمی‌شود.

رییس هلال احمر کشورتصریح کرد:تا کنون ۵۰ هزار خانواده در مناطق زلزله زده شناسایی شدند و دارای دفترچه امدادی هستند لذا اقلام ۷۲ ساعته و اقلام یک ماهه در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

پیوندی اظهار داشت:از سوی مردم کشور ۲۰ هزار تن اقلام امدادی و تغدیه‌ای برای کمک به زلزله زدگان اهدا شده است.

 به گفته این مسئول:اگر بخواهیم که حضور مردم با حادثه‌های دیگر مقایسه کنیم در مقایسه با زلزله ورزقان کمک‌های مردم ۲/۵ برابر شده است این نشان حضور پر رنگ مردم و همچنین اعتماد بیشتر به سازمان هلال احمر است.

 پیوندی  تاکید کرد:در عملیات اواربرداری که توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت حدود ۳ هزار نفر از زیر آوار‌ها نجات پیدا کردندواز محل کمک‌های مردمی به نوزادانی که تازه متولد شدند نیز ۵ میلیون تومان تعلق می گیرد.

وی در پایان افزود: کمک‌های هلال احمر تا زمانیکه که مردم به شرایط عادی باز گردند ادامه دارد و بر اساس گزارش بنیاد مسکن به افرادی که خانه هایشان تخریب شده است فرش یخچال و تلویزیون اهدا می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار