فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: به منظور کاهش آسیب های ناشی از بالایای طبیعی و مدیریت بحران ها باید مردم برای مقابله با بحران ها آموزش های لازم را ببینند.
کد خبر: ۵۳۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 18 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در بازدید از یگان های مستقر در مناطق زلزله زده، گفت: باید نقش مردم را در این مواقع تعریف کنیم که خود بتوانند در ساعات اولیه از خود مراقبت کنند و از افزایش حجم آسیب ها به خانواده و نزدیکانشان بکاهند. 

سردار امان اللهی یادآوری کرد که آموزش به مردم باید در سرلوحه اقدام های دستگاه های متولی قرار بگیرد تا مردم بدانند در زمان بروز چنین بحرانی چطوری اقدام و عمل کنند. 

وی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه در مناطق زلزله زده حضور یافت گفت: اشکالات و اشتباهات در همه امور اجتناب ناپذیر است بخصوص در بحرانی مانند زلزله با حجم گسترده ای از خرابی ها و خسارات اما آنچه که مهم است باید تعریف مشخصی از امکانات وضع موجود و سطح انتظارات و توقعات داشته باشیم و براساس آن قضاوت شود. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در مواقع بروز بحران هایی مانند زلزله بین واقعیت موجود و انتظارات و توقعات همخوانی وجود ندارد و این به منشاء اعتراض و انتقاد تبدیل می شود. 

سردار امان اللهی افزود: در زلزله اخیر 2 شهرستان با صدها روستا دچار آسیب و خسارت شدند و منطقه وسیع بود و از این رو امدادرسانی در آن واحد واحد به این حجم از مناطق آسیب دیده عملا امکان نداشت و امکانات دولت نیز در حدی نیست که بتواند همه جا را پوشش دهد. 

وی با بیان اینکه همه دستگاه های متولی در این زلزله بسیار خوب عمل کردند و آنچه در توان داشتند ارائه کردند، گفت: جاده های دسترسی مناطق روستایی بد و اغلب سخت گذر بود و امکان دسترسی به همه نقاط وجود نداشت اما با همه این مشکلات، دستگاه ها حضور خوبی داشتند و توانستند در روزهای اول کنترل مناطق را در دست بگیرند. 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عملکرد نیروی انتظامی را نیز بسیار خوب دانست و گفت: آنچه که جزو وظایف ما بود را به خوبی انجام دادیم و توانستیم در برقراری نظم و امنیت و امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم خوب ظاهر شویم. 

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. 

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار