یونسکو کارشناسان خود را برای بررسی آثار تاریخی کرمانشاه بعد از زلزله یک ماه قبل به ایران فرستاده تا وضعیت آثار تاریخی و رفتار زلزله با آثار مورد بررسی قرار گیرد .
کد خبر: ۵۳۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 17 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛ طالبیان  معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با اشاره به انتظار ایران برای دریافت کمک‌های فنی و مالی یونسکو برای آثار تاریخی کرمانشاه که در فهرست موقت یونسکو قرار دارند،گفت: بیشترین درصد کمک مالی برای مرمت‌ها و توانمندی‌سازی محلی است که بخش زیادی از آن به روستاها تعلق می‌گیرد، هر چند ممکن است درنقاطی باشند که مصالح خوبی به کار نرفته باشد، اما آن آثار ساختاری تاریخی دارند.

وی با تاکید بر این‌که همه‌ تلاش‌ها در این راستاست تا نه تنها در حوزه میراث، بلکه در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری نیز بتوانیم برای استان‌های قرار گرفته در مسیر زلزله کمک جهانی داشته باشیم، مثلا اگر گردشگران در آینده به ایران می‌آیند، به جای رفتن به نقاطی مانند شیراز و اصفهان، بتوانم بخش اعظم آن‌ها را با هدف معرفی در سطح جهانی به این روستاها ببریم. 

طالبیان با اشاره به تجهیز کارگاه‌های مرمت کرمانشاه  گفت:گمانه‌هایی در سطح استان کرمانشاه و در کنار بناهای تاریخی ایجادشده تا رفتار رخ داده برای بناهای تاریخی در قبال زلزله بررسی شوند و با تجهیز بیشتر کارگاه‌ها، کمک‌های اولیه نیز انجام شود. به عنوان مثال اگر دیواری در حال ریزش است، پشت‌بند برای آن درنظر گرفته شود تا طرح مناسب برای مرمت بنا تهیه و عملیات اجرائی شدن آن آغاز شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار