محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و تولیدی استان در بازسازی مناطق زلزله زده بسیار ضروری است.
کد خبر: ۵۳۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 17 December 2017
محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک افزود:توجه به بهبود کیفیت مصالح ساختمانی و اصلاح شیوه‌های ساخت و ساز  یکی از ضرورت‌های توسعه بخش ساختمان و ارتقای استانداردها در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد:در سال های گذشته به واسطه کم توجهی به این دو مقوله توسط پیمانکاران، زیان‌های جبران‌ناپذیری به بخش ساختمان و اموال عمومی وارد شدکه نمونه‌ای از آن در آثار به‌ جای مانده از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه قابل‌مشاهده است.

 نیازی در ادامه با اشاره به توجه ویژه سازمان ملی استاندارد ایران به امر کیفیت مصالح ساختمانی افزود: استفاده از استانداردهای ملی تدوین شده در حوزه مصالح ساختمانی و نظارت بر اجرای استاندارد عملیات ساختمانی می‌تواند بخش زیادی از زیان‌های وارده به حوزه ساخت و ساز کشور را جبران کرده و باعث افزایش طول عمر و مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله شود.

مدیر کل استاندارد  کرمانشاه تصریح کرد:در حال حاضر در حوزه صنعت ساختمانی تعداد 130 واحد تولیدکننده فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش این اداره کل می باشند وبا مشاوره های فنی و تخصصی کارشناسان این اداره کل و از بین 258 فرآورده ساختمانی تحت پوشش در استان 256 فرآورده تعیین تکلیف شده و تا کنون تعداد 100 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای این فرآورده ها صادر و دارای اعتبار می باشد.

وی تاکید کرد: تعداد 42 واحد تولیدکننده بتن آماده و شن و ماسه در استان فعال و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستندکه از این تعداد 8 واحد تولید کننده بتن آماده و 9 واحد تولید کننده شن و ماسه در مناطق زلزله زده فعالیت دارند.

نیازی اظهار داشت:لیست واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد به دستگاه های ذیربط از جمله استانداری و بنیاد مسکن، ارسال شده است،و واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد استان توان تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز جهت بازسازی مناطق زلزله زده را داشته و لذا انتظار می رود پیمانکاران و دستگاه های متولی از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی با کیفیت استاندارد در بازسازی مناطق زلزله زده برای رونق تولید و اشتغال در استان استفاده نمایند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار