مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت:یک خیر کرمانی شش میلیون تومان به حساب ۱۰۰ یتیم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه واریز کرد و وعده کمک بیشتر برای تامین لوازم و وسایل مورد نیاز این ایتام را داد.
کد خبر: ۵۳۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 10 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمانشاه، حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به حضور آقای سید جلال اسدی خانوگی از خیران نیکوکار استان کرمان در استان کرمانشاه، گفت:  این خیر نیکوکار بیش از شش میلیون تومان به حساب ۱۰۰ یتیم در مناطق زلزله زده استان واریز کرد و وعده کمک بیشتر برای تامین لوازم و وسایل مورد نیاز این ایتام را داد.

خدرویسی در جلسه سیاست های راهبردی ساخت مسکن با تاکید بر ضرورت برآورد صحیح خسارت و آسیب های وارده به منازل خانوارهای مددجو در مناطق زلزله زده گفت: تعیین آمار دقیق خسارت و آسیب ها موجب امدادرسانی سریع و صحیح به خانوارهای زلزله زده و دریافت خسارت از بیمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه باید برای برخورداری از تسهیلات به ستادهای معین در این مناطق مراجعه کنند، ادامه داد: امدادگران این نهاد نیز باید آمار کانکس ها و کمک های بلاعوض دولتی برای اسکان موقت مددجویان را استخراج و خانوارهای تحت حمایت را برای بهره مندی از امکانات اسکان موقت راهنمایی کنند. 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه هم اکنون بنیاد مسکن و شهرسازی کار آوار برداری و صدور جواز ساخت و نقشه کشی را به صورت رایگان برای زلزله زدگان آغاز کرده است، افزود: همچنین نظارت فنی بر ساخت تمامی منازل مناطق زلزله زده برعهده این بنیاد است.

 خدرویسی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۷۵درصد از منازل تخریب شده در مناطق زلزله زده متعلق به خانوارهای یک و دونفره است، بیان کرد: با توجه به این آمار باید نقشه منازل مددجویی در حداقل متراژ ممکن تهیه و به فوریت برای ساخت و تکمیل این منازل اقدام کنند.

وی همچنین به حضور یک گروه از حوزه مهندسی و عمران مرکز در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و گفت: این مهندسان علاوه بر در اختیار داشتن  علم و دانش کافی از تجربه بالایی نیز در حوادث مشابه طی سنوات گذشته بهره مند هستند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار