مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش ادامه فصل پاییز جاری کمتر از نرمال(احتمالا 20 تا 40 میلی‌متر) درحدود 30 تا 50 درصد کاهش پيش‌بينی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 09 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،محمد خسروی، خلاصه ی چشم‌انداز وضعیت جوی استان کرمانشاه طی چند ماه آینده را اعلام کرد.

به گفته مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه، دامنه بارش میانگین (نرمال) ادامه فصل پاییز(آذر‌ماه) استان کرمانشاه 50 تا 70 میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه مقدار بارش استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این مقدار بارش‌ها طی مدت مشابه سال گذشته 35 میلی‌متر و کمتر از نرمال بود است.

خسروی افزود: بارش ادامه فصل پاییز جاری نیز کمتر از نرمال(احتمالا 20  تا 40 میلی‌متر) در حدود 30  تا 50 درصد کاهش پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول پیش‌بینی کرد، با ورود به فصل سرد به‌ویژه از میانه دی‌ماه به تدریج شرایط بارش در سطح استان بهبود یابد.

به گفته وی، روند دما نیز در نیمه نخست زمستان نزدیک نرمال ولی از اسفند‌ماه تا اوایل بهار سال‌آینده بیش از نرمال و سال گذشته خواهد بود.

خسروی متذکر شد: با توجه به کمبود بارش نسبت به نرمال در سال آبی(زراعی) گذشته و احتمالا در سال‌جاری، باید برنامه‌ریزی‌ها با رویکرد کمبود آب و خشکسالی در دستور کار باشد.

وی درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان در چند روز آینده نیز، اضافه کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی،  تا اواسط هفته‌جاری استقرار هوای سرد و یخبندان شبانه، به‌خصوص در نواحی سردسیر استان، ادامه خواهد داشت.

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار داشت: طی هفته جاری بارشی برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در ادامه سومار با بیشینه دمای 15 درجه سانتیگراد و سنقر با کمینه 6- درجه سانتیگراد را گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی 24 ساعت گذشته اعلام کرد و افزود: دمای هوای کرمانشاه طی مدت مذکور بین کمینه‌ 5- و بیشینه هفت درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

به گفته خسروی، شب گذشته دمای هوا در سردترین ساعت در تازه‌آباد یک، گیلان‌غرب یک و سرپل‌ذهاب یک درجه سانتیگراد گزارش شده است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار