استاندار کرمانشاه از تاسیسات آب سراب گرم در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب بازدید کرد.
کد خبر: ۵۳۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 09 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، فرهاد تجری نماینده مردم سرپل‌ذهاب‌، گیلان‌غرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان پیش از ظهر امروز از تاسیسات آب سراب گرم در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب بازدید و از روند تامین آب شهرهای سرپل‌ذهاب‌، قصرشیرین و روستاهای مسیر خط انتقال آب نیز بازدیدی داشتند.

براساس گزارش فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان‌های زلزله‌زده استان را ارایه کرد.

علیرضا تخت‌شاهی اظهار داشت: چشمه آب سراب گرم تامین کننده آب شرب شهرهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و روستای مسیر است.

وی ادامه داد: در نخستین روز حادثه تاسیسات سراب گرم از جمله تاسیسات برقی، ابنیه دچار آست و چشمه آب دچار کدورت شده بود، که با اقدامات اولیه و پیگیرهای انجام شده، سیستم برق درهمان روز اول وصل شد و برای رفع کدورت آب با تمام تجهیزات کامل و استفاده از نظر کارشناسان و همکاران در این زمینه با استقرار سیستم‌های پیش تصفیه کدورت به حداقل رسیده و آب شفاف وارد شبکه توزیع شد.

این مسؤول افزود: علاوه بر پیگیری برای رفع مشکل آب در شهرهای گیلان‌غرب، کرند و تازه‌آباد هم به‌موقع اقدام شده است و هم‌اکنون تمامی شهرهای مناطق زلزله‌زده از آب پایدار در شبکه برخوردار هستند.

وی اشاره کرد: تاکنون بالغ بر ۲ میلیون بطری آب بسته‌بندی در شهرهای زلزله‌زده توزیع و هم‌اکنون نیز علی‌رغم اینکه آب در شبکه وجود دارد روزانه بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار بطری آب بسته‌بندی و همچنین  ۵۰۰ هزار تت ۶۰۰ هزار آب تانکری هم توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ دوش حمام صحرایی در ۶ نقطه از شهر سرپل‌ذهاب برای زلزله‌زدگان نصب شده و در کنار این نقاط تانکرهای ثابت با علمک‌های مقسم به‌منظور شستشو نصب شده است.

تخت‌شاهی گفت: تعداد ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز هماهنگ کردیم تعدادی نصب شده و مابقی نیز در حال نصب است.

وی یادآور شد: بیش از ۲۰ اکیپ حوادث و اتفاقات در نقاط مختلف شهر و دیگر شهرهای جنگ‌زده با پیمایش ملک به ملک برای رفع شکستگی انشعاب و خطوط فرعی مشغول به‌کار هستند که هرگونه شکستگی را تعمیر ومرمت می‌کنند.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم مجرب با تجهیزات کامل آشپزی با هماهنگی وزارت نیرو در شهرستان سرپل مستقر شده است که از روز گذشته شروع به پخت وپز کرده که از روز گذشته با ۲ هزار دست غذا و توزیع آن در بین مردم شروع کرده و درصدد هستیم که این تعداد روز به روز افزایش تا به عدد ۲۰ هزار دست غذا برسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار