کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر:
کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران گفت: بازتاب رسانه‌ای رقابت‌های ورزشی جانبازان و معلولان یه اندازه سطح مسابقات نیست و باید افزایش یابد.
کد خبر: ۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹ 27 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد رضا کریمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: جانبازان ورزشکار و غیر ورزشکار به لحاظ جسمی و فکری بسیار با هم تفاوت دارند و قابل مقایسه نیستند زیرا ورزش شرایط زندگی را بسیار متفاوت می‌سازد و روحیه شادی و شادابی را در افراد ایجاد می‌کند.

کریمی عنوان کرد: جانبازانی که ورزش می‌کنند از نوعی شادابی ویژه برخوردارند و جالب اینجاست که وقتی پزشکان این جانبازان را می‌بینند تعجب می‌کنند که چطور این افراد با چنین سختی‌هایی از چنین روحیه قدرتمندی برخوردارند.

وی با اشاره به این که جانبازان همیشه الگو بوده‌اند، افزود: جانبازان ما در هشت سال دفاع مقدس با ایثار خود برای دفاع از خاک وطن همیشه الگو بوده و هستند اما جانبازان ورزشکار به نوعی الگوهای سلامتی و تندرستی برای تمام معلولان هستند که نشان می‌دهند می‌شود با وجود معلولیت از سلامتی و روحیه شاداب برخوردار بود.

کریمی خاطرنشان کرد: در مسابقات المپیک یونان در بازی بین ایران و یونان بر اثر برخوردی بازیکن تیم رقیب واژگون شد و همانجا تلاش کرده و او را بلند کردم و به خاطر دارم که ورزشگاه یکپارچه تشویق شد، بعد از آن گزارشگری از من پرسید که چرا این کار را کردید و من به او گفتم الگوی ما علی (ع) است و ما زمانی برنده هستیم که جوانمردانه رقابت کنیم.

این جانباز قطع عضو مشهدی و کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور عنوان کرد: متأسفانه گله‌ای که از رسانه‌ها و به طور خاص از تلوزیون و رادیو دارم این است که رویدادهای ورزشی جانبازان و معلولان آن گونه که باید از طریق این رسانه‌ها بازتاب داده نمی‌شود و همین سبب می‌شود جامعه از این قشر بی خبر بماند.

کریمی تصریح کرد: برای این که بتوانیم حمایت اسپانسرها را از رویدادهای ورزشی داشته باشیم لازم است تا رویدادهای ورزشی ما رسانه‌ای‌ شوند و بتوانیم حمایت آنها را جلب کنیم تا در برگزاری این مسابقات مشارکت داشته باشند.

وی افزود: به نظرم رسانه باید این را وظیفه‌ای ملی بداند که با پوشش رویدادهای ورزش جانبازان و معلولین در فرهنگ سازی در این حوزه موثر باشد و نقش‌آفرینی کند.

کریمی تأکید کرد: در صورتی که این حمایت به وضوح و معنادار نباشد و ورزشکاران جانباز و معلول آن را احساس نکنند متأسفانه این می‌تواند در کاهش انگیزه آنان موثر باشد و به نظرم بسیار مهم است تا جلوی این آسیب با جدیت گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار