استان یزد به لحاظ کاهش معلولیت های در اجرای طرح غربالگری ژنتیک پیشگام بوده است.
کد خبر: ۵۳۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 30 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل بهزیستی استان یزد درنشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد، گفت: امسال گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با شعار «تصویب قانون اساسی و حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه» 12 تا 18 آذرماه تعیین شده است.

جلیل عفتی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 170 مرکز خدماتی در حال ارائه خدمت به معلولان استان یزد هستند، تصریح کرد: هم اکنون در استان یزد 50 هزار معلول شناسایی شدند که بیش از 26 هزار نفر آنها به صورت مستمر از  بهزیستی خدمات می گیرند.

عفتی در ادامه با اشاره به فعالیت 17 تشکل مربوط به معلولان در استان یزد، خاطرنشان کرد: تشکل‌های معلولان با محوریت خود معلولان در حال فعالیت‌های مختلف هستند.

این مقام مسئول با بیان این‌که استان یزد اولین استان کشور است که طرح غربالگری ژنتیک را اجرایی کرده است، اظهار کرد: انجام غربالگری‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از بروز معلولیت در استان یزد است

وی افزود: سال گذشته 3 هزار دانش آموز پایه دهم و یازدهم در مدارس آموزش و مشاوره ژنتیک دیده اند.

دکتر عفتی با اشاره به غربالگری شنوایی کلیه نوزادان متولد شده در بیمارستانهای استان گفت: 25 هزار کودک متولد شده غربالگری شنوایی شدند که سال گذشته  23 مورد شناسایی و کاشت حلزون شده اند.

برگزاری جلسات مناسب سازی، تجلیل از معلولین موفق، بازدید از مراکز معلولین، برگزاری نمایشگاه‌های آثار معلولین موفق و رایگان کردن خدمات توانبخشی را از جمله برنامه‌های تعیین شده ویژه گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار