سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود 100 معدن و فعالیت 60 مورد از آنها در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ 30 November 2017
به گزارش تابناک قم، نخستین جلسه شورای عالی معادن استان قم به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

در ابتدا سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت معادن استان ارائه کرد و اظهار داشت: در استان قم 144 معدن وجود دارد که از این تعداد 60 معدن فعال بوده، و معادل دو درصد معادن کل کشور در استان قم است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف و نحوه عملکرد این شورا در استان افزود: این شورا عهده دار وظایفی همچون مباحث تعطیلی یا سلب صلاحیت، مزایده معادن، تمدید یا انتزاع پروانه‌های اکتشاف و بهره برداری و ... است.

محمود سیجانی به چالش‌ها و مشکلات پیش روی معادن استان اشاره کرد و ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت دریاچه نمک، تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل عملیات اکتشاف معادن طلای زواریان و رفع موانع پیش روی درخواست‌های اکتشاف از مهم‌ترین پیشنهادات در این زمینه است.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در پایان این جلسه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی که اشتراک فعالیت در زمینه معادن دارد خواست، از اعمال نظرات سلیقه ای و تعصبی پرهیز شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ضمن رعایت حقوق ملی باید تعاملات به درستی در این زمینه پیگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار