مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی گفت: روزانه در 55 بقعه متبرکه سخنرانی‌های مذهبی صورت می‌گیرد و پیش‌بینی شده که در 66 بقعه نیز جشن میلاد امام‌حسن(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 24 June 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری مربوط به ویژه‌برنامه‌های «طرح نشاط معنوی و ضیافت‌الهی» که در اداره اوقاف و امور‌خیریه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ظرفیت و فرصت‌های فراهم شده برای حضور حوانان در بقاع متبرکه  امری نیست که دارای انعکاس و بازخورد کوتاه‌مدت باشد، چرا که اثار و برکات این ‌گونه برنامه‌ها در بلند‌مدت ظاهر خواهد شد. 
وی افزود: مجموعه فرصت‌ فراهم شده توسط ویژه‌برنامه‌ها زنجیره تعاملات و ارتباطات نسل جوان با امام‌زادگان را محقق می‌سازد.
وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در راستای سند توسعه فرهنگی بقاع متبرکه همه ساله در آستان مقدس اما‌م‌زادگان برگزار می‌شود.
گنابادی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل متقارن شدن ماه مبارک رمضان با آغاز تابستان سال جاری، بخش عمده‌ای از ویژه‌برنامه‌های دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» به‌طور هم‌زمان برگزار می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طرح «ضیافت الهی» که به طور اختصاصی برای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، با آماده‌سازی و سازمان‌دهی بقاع متبرکه برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عبادی و قرآنی در امام‌زادگان بقاع متبرکه از ابتدا تا انتهای ماه‌مبارک رمضان همراه است.
وی افزود: در مجموع در خراسان‌رضوی 85 بقاع متبرکه میزبان برگزاری ویژه برنامه ضیافت‌الهی هستند.
گنابادی‌نژاد تصریح کرد: نظافت، آراستگی، غبار روبی و عطرافشانی، نصب ادعیه و آیات مرتبط و نیز نصب سلسه پوستر نمایشگاهی در فضای امام‌زادگان و بقاع متبرکه بخشی از اقداماتی است که در جهت میزبانی ماه مبارک رمضان به انجام رسیده‌است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی با بیان اینکه « 87 روحانی در برگزاری این ویژه برنامه‌ها با بقاع متبرکه همکاری می‌کنند» عنوان کرد: در 66 بقاع متبرکه  نماز جماعت برگزار می‌شود که در این بین خیمه‌های معرفت نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در  8 بقعه متبرکه برپا می‌شود.
وی افزود: روزانه در 55 بقعه متبرکه سخنرانی‌های مذهبی صورت می‌گیرد و پیش‌بینی شده که در 66 بقعه نیز جشن میلاد امام‌حسن(ع) برگزار می‌شود.
گنابادی‌نژاد تصریح کرد: همچنین در 68 از این بقاع متبرکه مراسم احیا ویژه شب‌های قدر برگزار خواهد شد که در 23 بقاع نیز جلسات تفسیر، ترتیل و جزخوانی صورت می‌گیرد که، 15 بقعه متبرکه شاخص استان نیز محافل انس با قرآن‌کریم با حضور چهره‌های ممتاز قرآنی استان و کشور و نیز قاریان مهمان همراه خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی افزود: در 41 بقاع متبرکه نیز مراسم جشن عیدسعید فطر و با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های که انجام خواهد گرفت، حضور حداکثری آحاد مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس برای ویژه‌برنامه ضیافت الهی پیش‌بینی شده‌است. 
وی ادامه داد: ویژه برنامه «نشاط معنوی» نیز که برای تابستان درنظر گرفته‌شده از ابتدای تابستان تا 13 مرداد سال جاری به مدت 49 روز برگزار می‌شود. 
گنابادی‌نژاد عنوان کرد: ثبت‌نام توسط علاقه‌مندان برای حضور در کلاس‌های اوقات فراغت طرح نشاط معنوی تا 10 خرداد انجام گرفته که کماکان نیز ادامه دارد و تا به امروز، بیش از 5 هزار و 500 نفر برای شرکت در کلاس‌های این طرح اعلام حضور کرده‌اند که از این تعداد در حدود 40 درصد به مشهد و حومه اختصاص دارد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی گفت: در مقطع دبستان 2493 نفر، مقطع راهنمایی 1462 نفر که بیش از 1600 نفر، مقطع دبیرستان و بالاتر را شامل می‌شود که 57 درصد از ثبت‌نام کنندگان خانم و بقیه آقایان را تشکیل می‌دهند. 
وی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی شامل سه گرایش آموزشی، ورزشی و فوق‌برنامه است که بخش آموزشی شامل مباحث قرآنی، معارفی و حوزه اطلاعات عمومی است و برای بخش ورزشی متناسب با فضا و امکانات بقاع متبرکه و امام‌زادگان پیش‌بینی‎هایی صورت گرفته که بخش فوق برنامه نیز با برگزاری برنامه‌های هنری و اردو‌ها همراه خواهد بود.
گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، 164 مربی همکاری دارند که از این تعداد 73 روحانی بومی و اعزامی هستند و 83 مربی که در کنار روحیانیون در برگزاری این ویژه برنامه با بقاع متبرکه و امام‌زادگان همکاری خواهند داشت.
وی افزود: 8 نفر از  دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی نیز به عنوان مربی حضور خواهند داشت که امیدواریم حضور این دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه با گسترش بیشتری نیز همراه باشد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌رضوی گفت: مراسم اختتامیه ویژه برنامه نشاط معنوی نیز به‌صورت استانی برگزار خواهدشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار