كارشناس مسئول گندم استان فارس گفت:آمار خريد گندم نسبت به سال زراعي گذشته تاکنون بيش از 12 درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 24 June 2015

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:استان فارس يكي از بزرگترين استان هاي توليد كننده گندم در كشور است.

همه ساله برداشت گندم از 15 فروردين ماه در استان فارس از شهرستان هاي گرم و جنوبي آغاز و تا اوايل شهريور ماه در شهرستان هاي سرد شمالي ادامه دارد و استان فارس داراي طولاني ترين دوره برداشت گندم در كشور است.

همه ساله قبل از فصل كشت قيمت خريد تضميني گندم اعلام مي شود كه امسال قيمت هر كيلو گندم هزار و 162 تومان اعلام شده است و كار خريد تضميني گندم همزمان با برداشت اين محصول آغاز شده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گفت: شركت غله و خدمات بازرگاني كار خريد گندم را با عامليت بانك كشاورزي انجام مي دهد.

قاسمي ادامه داد: برداشت گندم در شهرستان هايي از جمله مهر، لامرد و فراشبند تمام شده و در شهرستان هايي همچون لار، گراش، خنج، قير و كارزين و كازرون ادامه دارد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گفت: خوشبختانه امسال كيفيت گندم خريداري شده از كشاورزان خوب و در حد قابل قبول است.

قاسمي عنوان كرد: كنترل عمليات و نظارت بر برداشت گندم توسط معاونت توليد جهاد كشاورزي انجام مي شود.

وي گفت: قالب گندم برداشتي استان فارس دوروم و گندم نان است كه براي توليد آرد و ساير مصارف وارد شبكه مي شود.

اين مقام مسئول افزود: امسال از 619 دستگاه كمباين براي برداشت گندم در استان استفاده مي شود كه 182 دستگاه كمباين بومي شهرستان ها است.

وي ادامه داد: 437 دستگاه كمباين از شهرستان هايي كه كار برداشت گندم را به اتمام رسانده اند به ساير شهرستان ها وارد مي شوند.

مدير كل تعاون روستايي استان فارس گفت: 110 مركز در 13 شهرستان استان فارس توسط تعاون روستايي براي خريد تضميني گندم در نظر گرفته شده است.

شيباني افزود: تاكنون بيش از 200 هزار تن گندم توسط شركت هاي تعاون روستايي خريداري شده است.

كارشناس مسئول گندم استان فارس گفت: برداشت گندم استان فارس در سال زراعي 93-94 در سطح 340 هزار هكتار شامل 27 هزار هكتار گندم آبي و 70 هزار هكتار گندم ديم از نيمه دوم فروردين ماه آغاز شده است.

نادر محمودي افزود: تا كنون بيش از 600 هزار تن گندم با كيفيت به عنوان مازاد بر مصرف كشاورزان خريداري شده است.

وي ادامه داد: آمار خريد گندم نسبت به سال زراعي گذشته تاکنون بيش از 12 درصد افزايش داشته است.

كارشناس مسئول گندم استان فارس تصريح كرد: از 600 هزار تن گندم خريداري شده وجه بيش از 65 درصد از گندم تحويلي پرداخت شده است.

اين مقام مسئول با بيان اين كه بانك كشاورزي در ابتداي خريد با استفاده از منابع داخلي نسبت به پرداخت وجه گندم خريداري شده اقدام كرده ادامه داد: عدم تامين نقدينگي اين روند را دچار اختلال کرده كه در روزهاي آينده مشكلات حل و وجه كشاورزان پرداخت مي شود.

محمودي همچنين گفت: تاكنون بيش از 37 هزار تن گندم بذري در طبقات مختلف شامل پرورشي، مادري و گواهي شده توسط شركت هاي توليد كننده بذر خريداري شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
سید جاسم ساعدی در پاسخ به اینکه وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی تولید 12 میلیون تن گندم کرده اما شرکت بازرگانی دولتی اعلام می‌کند گندمی برای خرید وجود ندارد، گفت: همه این مشکلات ناشی از قیمت‌گذاری نامناسب گندم است که سال گذشته و امسال اتفاق افتاده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار