مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تلاش برای تبدیل کرمانشاه به پایلوت شهر گردشگری کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 11 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جلیل بالایی ، با بیان اینکه امروزه به جای گردشگری شهری صحبت از "شهر گردشگری" است، گفت: در گذشته مدام بر این تاکید می‌شد که زیرساخت‌هایی برای گردشگری در شهر مهیا شده و زمان اوج سفر گردشگران اقداماتی برای زیباسازی شهرها صورت گیرد.

وی افزود: اما امروزه صحبت از "شهر گردشگری" است، به نحوی که تمام دستگاه‌ها و نهادهای هر شهر در بحث گردشگری ورود کرده و در برنامه‌های خود جمعیت گردشگران را هم لحاظ می‌کنند.

بالایی تصریح کرد: در شهر گردشگری تاکید بر این است که در تمام برنامه‌ریزی های حوزه‌های مختلف شهری، در کنار جمعیت ساکن در شهر، جمعیت گردشگران نیز لحاظ شود. به عنوان مثال برای شهری مانند کرمانشاه که حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد با در نظر گرفتن میزان گردشگر که همواره 16.6 درصد جمعیت ساکن هر شهر در نظر گرفته می‌شود، برای یک میلیون و 160 هزار نفر برنامه‌ریزی در تمام حوزه‌های شهری انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهر گردشگری، مدیران، شهردار، شورای شهر و فرماندار شهرستان تمام تلاششان را برای فراهم آوردن امکانات از جمله احداث فضای اسکان و پارکینگ و سایر مسائل برای جمعیت شهر و جمعیت گردشگری آن انجام می‌دهند.

بالایی از تلاش برای تبدیل شدن کرمانشاه به پایلوت شهر گردشگری کشور خبر داد و اظهار کرد: در سفر پیش روی رییس سازمان میراث فرهنگی این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم کرمانشاه را به عنوان پایلوت شهر گردشگری معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه چندین فرصت برای تبدیل شدن به پایلوت شهر گردشگری ایران دارد، گفت: اجرای هریک از طرح‌های بزرگ پارک سراب قنبر، تکمیل ساماندهی قره‌سو، ساماندهی مجموعه تاقبستان و شهربازی "فانفار" و یا پیاده‌راه کردن خیابان مدرس تا چهارراه اجاق می‌تواند کرمانشاه را تبدیل به پایلوت شهر گردشگری کشور کند.

بالایی تصریح کرد: اجرای هر یک از این پروژه‌ها کار بزرگی است و از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌آید و همه باید در کنار هم همت کرده و این پروژه‌ها را عملی کنیم تا بتوان گام موثری در حوزه گردشگری است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار