مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح تخصصی آموزش مبارزه با قاچاق کالا در مدارس این استان ویژه سال تحصیلی 97-96 با رویکرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 08 November 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی روز چهارشنبه افزود: این طرح آموزشی - فرهنگی با هدف آگاهی بخشی ، تبیین و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و والدین به صورت فصلی با مشارکت حراست اداره کل آموزش و پرورش و استانداری البرز در مدارس این استان اجرایی شده است.
وی، ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق را از اهداف طرح آموزش مبارزه با قاچاق کالا در مدارس ذکر کرد.
وی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری و یکی از چالش‌های اساسی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی نام برد و گفت: این موضوع مهم امروزه به یکی از اولویت‌های اصلی نظام برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تبدیل شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح در سال تحصیلی 97-96 در 10 مدرسه این استان عملیاتی شده است،خاطر نشان کرد: در این برنامه آموزشی دانش آموزان دخترانه از جمله دبیرستان های رهبر، رضوان ، شهید نوروزی، هنرستان فاطمه الزهرا (س) شرافت ، نمونه دولتی شمس تبریزی ، حضرت زهرا (س) و سمیه در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز تحت پوشش قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس البرز حدود 2 ماه بطول می انجامد، یادآور شد: هنرستان پسرانه موفقیان در ساوجبلاغ و برادران شهید آخوندی در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفتتد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح در هر مدرسه بین 150 تا 200 دانش آموز دوره متوسطه تحت پوشش دوره آموزش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: اجرای صفر تا 100 این طرح مهم در مدارس بر عهده حراست اداره کل آموزش و پرورش البرز است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: 5 کارشناس فعال در حوزه مبازه با قاچاق کالا، مسئولیت انتقال نکات آموزشی و هشداری را برای دانش آموزان تحت پوشش این طرح تخصصی در مدارس بر عهده دارند.
ساکی تاکید کرد:آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران با برخوردای از 14 میلیون دانش‌‌آموز و بیش از یک ‌میلیون نفر قشر فرهنگی دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند نقش موثری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کاهش تقاضای کالای قاچاق در میان مردم داشته باشد.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار