شهردار یزد گفت: شهرها باید از جهت کالبد صورت و سیرت ارتقا پیدا کنند که خوشبختانه شهر یزد این دو شاخصه را داشته است.
کد خبر: ۵۲۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 07 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»مهدی جمالی‌نژاد در رابطه با اولویت های شهرداری یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شهر یزد از گذشته های دور بسیاری از شاخصه های شهرهای اسلامی را داشته و گفته می شود که این شهر از شهرهای منتصب به صفات الهی است و صفاتی مانند وحدت، تعادل، زیبایی، توازن،نظم و سلسله مراتب را دارا است.

وی ادامه داد: شهر یزد تنها شهری در کشور است که معماری و شهرسازی آن با سکونتگاه بشری و اقلیم سخت کویری که دارا است، هماهنگ است و این یک شکل خاصی را از جهت کالبدی فراهم کرده است.

شهر یزد دومین شهر تاریخی در جهان ثبت شده است

شهردار یزد تصریح کرد: شهرها باید از جهت کالبد صورت و سیرت ارتقا پیدا کنند که خوشبختانه شهر یزد این دو شاخصه را دارا است و به عنوان نخستین شهر خشتی جهان و به عنوان دومین شهر تاریخی ثبت شده است.

جمالی نژاد افزود: ماموریت هایی را برای شهر جهانی یزد پیش بینی کرده ایم از جمله در حوزه سیاست های اجرایی مانند معماری و شهرسازی اقداماتی را در نظر داریم تا برای اجرای ضوابط طرح تفصیلی و پیگیر طرح جامع شهر یزد با محوریت توسعه حفاظت شهر تاریخی صورت پذیرد.

تلاش در جهت رویکرد کیفی یزد

وی ادامه داد: از نگاه کمی به شهر پرهیز کنیم و در جهت رویکرد کیفی با هدف بازگرداندن هویت شهر یزد دوباره کوشش کنیم.

شهردار یزد اظهار داشت: طرح ها و پروژهای موضوعی با توجه به رویکرد کیفی در شهر را شفاف سازی کنیم و چگونگی روند اجرای پروژه های شهر و همچنین نهضت ساماندهی سیما و شهر را در یک بازه زمانی میان مدت در شهر داشته باشیم.

وی افزود: تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اجرای پروژه ها را بررسی و سیستم های جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات را برای ساماندهی و شناسایی دقیق و اصولی برای احتیاجات و کمبودهای اقدامات عمرانی تقویت کنیم.

برقراری مناسبات میان شهرداری و دستگاه های ذی ربط

جمالی نژاد تصریح کرد: عرصه های عمومی و فضاهای شهری را در جهت تعیین و تکلیف سکونت گاه های غیررسمی ، آسیب شناسی کنیم و تخلفات ساختمانی را به حداقل برسانیم.

شهردار یزد گفت: مناسبات میان شهرداری و دستگاه ذی ربط مانند میراث فرهنگی، نظام مهندسی و دستگاه هایی از این قبیل را برقرار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار