معاون توانبخشی بهزیستی ‌کرمانشاه گفت: این استان ‌مرکزی برای کاشت حلزون ندارد.
کد خبر: ۵۲۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،نیلوفر اختیاری ، با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمانشاه مرکزی برای کاشت حلزون در داخل استان ندارد، اظهار داشت: افراد متقاضی کاشت حلزون برای عمل باید به تهران و اصفهان مراجعه کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال بالغ بر 54 نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی و تعمیر قطعات آن برخوردار شده‌اند.

اختیاری با اشاره به نحوه کاشت حلزون برای مددجویان بهزیستی، بیان کرد: این افراد با توجه به شدت معلولیت در نوبت کاشت قرار گرفته و عمل کاشت حلزون را در تهران، اصفهان و به‌تازگی در همدان انجام می‌دهند.

وی افزود: کاشت حلزون شنوایی نوعی درمان برای افراد با کم‎شنوایی شدید تا عمیق بوده و به شکل موثری موجب شنوایی برای کودکان و بزرگسالان کم‌شنوا می‎شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه کاشت حلزون 6 میلیون تومان هزینه دارد، عنوان کرد: از سوی دولت سه میلیون تومان و از طرف سازمان بهزیستی نیز سه میلیون تومان هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و مددجویان پرداخت می‌شود.

اختیاری با بیان اینکه اگر نوزادی مشکوک به کم‌شنوایی باشد به والدین اطلاع داده می‌شود تا نوزاد را در روز 15 تولد مورد سنجش شنوایی مجدد قرار دهند، گفت: از والدین کودکان مشکوک به کم‌شنوایی تقاضا داریم زمان سنجش مجدد را جدی بگیرند و در زمان تعیین شده نوزاد را برای سنجش مجدد به مراکز مربوطه ببرند.

وی ناشنوایی را یکی از انواع معلولیتها دانست که دارای جامعه آماری بالایی است و اظهار کرد: عمل کاشت حلزون توسط متخصص گوش، حلق و بینی و فوق تخصص اتولوژی انجام می‌شود و اداره بهزیستی به مددجویان نیازمند کاشت حلزون بسته‌های حمایتی ارائه می‌دهد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار