با افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی وادی رحمت معضل ترافیکی ورودی وادی‌رحمت پایان یافت
تقاطع غیرهمسطح شهیدان پاشایی در ورودی اتوبان کسایی به وادی رحمت، از گره‌های قدیمی ترافیک و تصادف شهر تبریز است که بهره برداری از این پروژه معضل ترافیکی ورودی وادی‌رحمت را پایان داد
کد خبر: ۵۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 23 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، کمتر شهروندی است که معضل عبور از مسیر ورودی اتوبان کسایی به آرامستان وادی رحمت را از یاد برد. عبور از دالانی تنگ و تاریک، که به خصوص در مناسبت‌هایی از قبیل نوروز، لیله‌الرغایب و روزهای پایانی هفته، موجب تشکیل صف طویلی از خودرو در مسیر منتهی به این ورودی می‌شد

تصادفات ریز و درشت، دیگر پیامد این نارسایی ترافیکی بود که وقت، هزینه و چه‌بسا جان شهروندان را نیز با تهدید مواجه می‌کرد. افزون بر موضوعات ترافیکی، شان و منزلت اجتماعی مسیر سابق، با آرامستانی که وادی شهیدان و بزرگمردان متوفی است، مغایر بود .

شهرداری تبریز، در ادامه حرکت‌های تحول‌آفرین عمرانی، با در نظر گرفتن نیازنهای عمرانی و اجتماعی شهر، بازنگری در مسیر وردی این آرامستان را مورد توجه قرار داد .

به این ترتیب، پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی وادی رحمت، با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، پاییز سال گذشته رسماً آغاز شد .

ورودی وادی رحمت یکی از گره های ترافیکی این محور محسوب می شد؛ از این رو با احداث این تقاطع به صورت غیر همسطح ضمن توزیع و هدایت ایمن ترافیک و روان سازی خودروها از انسدادهای طولانی محور جلوگیری و باعث کاهش تصادفات در این نقطه از شهر می‌شود.

دکتر صادق نجفی در مراسم بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهیدان پاشایی (وادی رحمت) گفت: مجموعه مدیریت ارشد استان از جمله استاندار محترم و مهندس پورمهدی معاون عمرانی استانداری همواره کمک حال و یاور مجموعه مدیریت شهری در تمامی مسائل کاری شهرداری تبریز بوده اند .

دکتر نجفی با اشاره به نامگذاری و افتتاح بلوار شهدای غواص همزمان با تشیع پیکر این شهیدان در تهران گفت: هرچند در رسانه ها نامگذاری این بلوار به نام شهدای غواص آنچنان که باید پررنگ نشد اما مردم تبریز با انتخاب این نام نشان دادند همانطور که رهبر معظم انقلاب گفته اند آنان مردمی موقع شناس و زمان شناس هستند .

وی با تاکید بر اینکه این ابتکار تبریزیان باید پیش از این مورد توجه رسانه ها قرار می گرفت گفت: رویکرد شهرداری تبریز نامگزاری پروژه ها به نام مبارک شهدا و افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس می باشد چرا که شهدا افتخار آفرینانی هستند که با گذشتن از جان شیرین خود نظام اسلامی را بیمه کردند .

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه برای آبادانی تبریز باید همه دست در دست هم فعالیت کنیم افزود: بیش از سی سال بود که برای رسیدن به وادی رحمت از مسیری عبور می کردیم که در شان این مکان نبود و الان با افتتاح این پروژه مسیری امن و راحت به سمت وادی رحمت تبریز ایجاد شده است .

شهردار تبریز با اعلام اینکه عظمت کار این است که مردم را از نظام راضی نگه داریم گفت: مردم پشت سر ولی فقیه و با هدایت های ایشان همواره آماده هستند

وی با هشدار نسبت به تلفات یک زلزله احتمالی در تبریز گفت: کسانی که در مقابل عزم و اراده خادمان مردم برای رفع معضل بافت حاشیه نشین مشکل تراشی و مشکل سازی می کنند بدانند که فردا اگر زلزله ای در تبریز رخ دهد و جان انسانهایی از دست برود مردم به این مشکل تراشان قاتل خواهند گفت .

در ادامه نیز معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اثر بخشی پروژه شهیدان پاشایی گفت: برای تبریز با عدم بوجود آمدن ترافیک در اتوبان شهید کسایی و تسهیل عبور و مرور به وادی رحمت خود را نشان خواهد داد .

محمد صادق پور مهدی در آیین بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان پاشایی ( وادی رحمت) اظهار داشت: پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد به انتظار 34 ساله شهروندان تبریزی پایان می دهد و با افتتاح این پروژه مهم من بعد شاهد ترافیک طولانی و تصادفات در اتوبان شهید کسایی و ورودی وادی رحمت تبریز نخواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه این پروژه با تاکید شهردار تبریز اجرایی شده است افزود: اتمام این پروژه با همت شهرداری تبریز و همدلی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی محقق شد و در صورتی که این همدلی اتفاق نمی افتاد بهره برداری از این پروژه به این زودی ها میسر نمی شد .

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان شهردار تبریز در خصوص مشکلات مالی شهرداری تبریز گفت: از طرف استاندار آذربایجان شرقی قول می دهم که در ایجاد درآمدهای پایدار و شفاف شهری شهرداری را تنها نخواهیم گذاشت .

همچنین عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه مراسم با تقدیر از شهردار کلانشهر تبریز گفت: شورا و شهرداری به صورت صادقانه برای تبریز تلاش می کند و نوعی رقابت سازنده، مثبت و خداپسندانه برای خدمت به مردم آغاز شده است .

استاد بهروز خاماچی در مراسم بهره برداری از پروژه شهیدان پاشایی (وادی رحمت) گفت: در حال حاضر هموطنان عزیزمان از سایر شهرها وقتی قصد سفر به تبریز را دارند با خود می گویند به تبریز می رویم تا تغییرات و پیشرفت های این شهر زیبا را ببینیم که این یک افتخار برای مدیریت شهری و شورای این شهر می باشد .

وی با اشاره به اینکه وادی رحمت آبروی تبریز است اظهار داشت: ورودی وادی رحمت که در طول سه دهه مورد استفاده قرار می گرفت علاوه بر اینکه در شان این مکان نبود سالانه باعث دهها مورد تصادف و تلف شدن جان و مال مردم می شد که با افتتاح این پروژه پس از این شاهد این تصادفات و ترافیک های سنگین در اتوبان شهید کسایی نخواهیم بود .

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه آیت الله قاضی طباطبایی در سال 1352 با درخواست و پیگیری های خود بنیانگذار وادی رحمت تبریز بوده است گفت: در ایجاد این مکان معظم، اصناف و بازاریان خوشنام تبریزی از جمله حاج حسین چاروقچی، حاج حبشی، حاج کریم صادقیان، خویی، بیت اله، خانواده برق لامع، عبداله زاده فخیمی و مهندس تقی توکلی نقش بسزایی داشتند .

خاماچی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه با این وضعیت درآمدی و بودجه ای شهرداری با اجرای پروژه های مهمی مانند تعریض جاده باسمنج کارها و برنامه ها را با درایت به سرانجام می رساند گفت: الان شهر تبریز در پیشرفت و توسعه دوستی و تفاهم شهری نمونه می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار