در دیدار اسماعیل تبادار استاندار فارس و شانا سرهی بوردیلیاک سفیر اوکراین در ایران، 2 طرف بر گسترش مناسبات تاکید کردند.
کد خبر: ۵۱۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 02 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا::استاندار فارس در این دیدار که در شیراز انجام شد گسترش روابط فنی و تجاری با کشور اوکراین را گامی موثر در مسیر پویایی اقتصاد، تحقق شهر سالم و توسعه پایدار دانست وگفت: سرمایه گذاری و مناسبات دوجانبه میان این استان و کشور اوکراین امری انکار ناپذیر است.
اسماعیل تبادار افزود: فارس به لحاظ برخورداری از اقلیم های مختلف و تنوع محصولات فرصتی غیر قابل اغماض است که همواره توجه فعالان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را به خود جلب کرده است.
وی با اشاره به رابطه سیاسی خوب 2 کشور ایران و اوکراین ادامه داد: امیدوارم در سایه این تعامل مناسب، روابط 2 کشور در زمینه های اقتصادی، علمی و صنعتی هم گسترده تر شود.
استاندار فارس، وجود آثار تاریخی و گردشگری، توانمندی های کشاورزی و وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و همچنین برخوردار از منابع نفت و گاز را نیز از ظرفیت های این استان برشمرد.
سفیر اوکراین در ایران نیز با اشاره به زمینه های مشترک بین 2 کشور در زمینه های مختلف گفت: می کوشیم تا توسعه روابط با جهش همراه باشد.
شانا سرهی بوردیلیاک،اوکراین را کشوری دوست برای ایران درقاره اروپا دانست و افزود: هیچ کشوری نمی تواند در روابط خوب میان ایران و اوکراین تاثیر بگذارد و این روابط خوب در زمان تحریم ها نیز ادامه داشته است.
وی گفت: اوکراین در تمام حوزه ها آماده گسترش همکاری با ایران است که در گام نخست در زمینه تولید هواپیما در ایران به تفاهم هایی دست یافته ایم.
او ادامه داد: همچنین با توجه به پیشرفت های اوکراین در زمینه تولید داروهای تزریقی، خواستار گسترش همکاری با استان فارس در حوزه صنایع دارویی هستیم.
اوکراین کشوری در اروپای شرقی و پایتخت آن شهر کی یف است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار