رييس اداره مراقبت‌ها و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي آموزش و پرورش اصفهان:
تابناک: رييس اداره مراقبت‌ها و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سن اعتياد پايين آمده است و 71 درصد از كساني كه از مواد مخدر اعتيادآور استفاده مي‌كنند زير 17 سال هستند، همچنين شيوع اعتياد بين دختران و زنان به مواد مخدر صنعتي نسبت به 10 سال گذشته 50% رشد داشته و مواد مخدر از سنتي به صنعتي تغيير كرده است.
کد خبر: ۵۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 23 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، محمد شفيعي روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه از وجود سه چالش بزرگ براي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: سن اعتياد پايين آمده است و 71 درصد از كساني كه از مواد مخدر اعتيادآور استفاده مي‌كنند زير 17 سال هستند، همچنين شيوع اعتياد بين دختران و زنان به مواد مخدر صنعتي نسبت به 10 سال گذشته 50% رشد داشته و مواد مخدر از سنتي به صنعتي تغيير كرده است.

وي با اشاره به طرح خود جوش بسيج سلامت افزود: اين طرح از سال 85 در 8 حوزه و با همكاري 14 دستگاه در سه سطح دانش آموزي، والدين و كاركنان فعاليت مي‌كند.

رييس اداره مراقبت‌ها و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان از تخصيص بودجه 200 ميليون توماني كه توسط شوراي هماهنگي و ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شده است خبر داد و گفت: اين بودجه براي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در اختيار مدارس قرار گرفت.

محمد شفيعي تصريح كرد: بر اساس تفاهم‌نامه اي كه بين وزارت كشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا شد، طرح مبارزه با مواد مخدر در مناطق مركزي هر استان اجرا مي شود و اين فعاليت در 12 منطقه صنعتي و پر خطر استان اصفهان شامل 6 ناحيه شهر اصفهان، زرين شهر، خميني شهر، فلاورجان، برخوار، شاهين شهر، كاشان متمركز است.

وي گفت: امسال آموزش و پرورش فعاليت خود را با همكاري خيريه امام حسن عسگري (ع) در مناطق هسته اي شهر در زمينه اعتياد نوجوانان و جوانان آغاز كرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار