مدیر کل کمیته امداد استانکرمانشاه گفت:12 هزار و 798 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند که از این تعداد6 هزار و 128 نفر در روستاها ساکن و باقی در شهرهای استان سکونت دارند.
کد خبر: ۵۱۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 01 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حسین خدرویسی، مدیر کل کمیته امداد استانکرمانشاه با بیان اینکه امسال این نهاد در زمینه ارائه آموزش های فنی و مهارتی به مددجویان تحت حمایت حائز موفقیت های خوبی شده و از سوی کمیته امداد مرکز مورد تقدیر قرار گرفته است، گفت: بیش از 12 هزار و 798 مددجو تحت حمایت در استان کرمانشاه در هفت ماهه سال جاری از آموزش های فنی و حرفه ای به صورت رایگان بهره مند شدند.

خدرویسی عنوان کرد: تعداد6 هزار و 128 نفر از مددجویان آموزش دیده در روستاها ساکن و باقی در شهرهای استان سکونت دارند که ارائه این مهارت های فنی در کاهش مهاجرت مددجویان روستایی به شهرها تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: امسال از تعداد مددجویان بهره مند از آموزش های فنی و حرفه ای حدود هشت هزار نفر در دوره های پایدارسازی و توسعه، دو هزار و 700  مددجو در دوره های مهارت آموزی و باقی مددجویان در دوره های کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی مهارت های فنی و حرفه ای لازم را فراگرفته اند.

خدرویسی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و مهارتی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی و صنعتی و خدمات به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود، عنوان کرد: بیشترین آموزش های ارائه شده به مددجویان تحت حمایت طی سال جاری در زمینه خدمات و صنایع دستی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه ارائه آموزش های فنی به هر مددجو تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان برای کمیته امداد هزینه در بر دارد، بیان کرد: تاکنون از سرانه های تخصیص داده شده برای آموزش مددجویان بیش از 350 میلیون تومان هزینه شده است.

خدرویسی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای با هدف کسب مهارت، توانمندی و ایجاد شغل پایدار توسط مددجویان ارائه می شود، تاکید کرد: مددجویان واجدالشرایط بهره مند از آموزش های فنی و حرفه ای در صورت کسب مهارت های لازم می توانند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تا سقف 20 میلیون تومان بهره مند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار