سرپرست استانداری مرکزی:
سرپرست استانداری مرکزی گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش قیمت کالای مصرفی مردم برای کنترل قیمت بازار در استان افزایش یابد.
کد خبر: ۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶ 15 February 2015


شکرالله حسن‌بیگی در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت کالای مصرفی برای سال جدید اظهار داشت: زمانی که به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم، مانند سال‌های قبل افزایش قمیت را در کالای مصرفی مردم می‌بینیم.

وی افزود: برای کنترل قیمت‌های بازار از هم‌اکنون پیشنهاد می‌شود که جهادکشاورزی و سازمان صنعت و معدن با همکاری یکدیگر برای کاهش دغدغه مردم تیم‌های بازرسی خود را فعال‌تر کرده و با سازمان تعزیرات هماهنگ شوند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: این امکان فراهم شود تا با مراجعه بازرسان به مراکز فروش با حضور مأموران تعزیرات با واحدهای متخلف در لحظه برخورد قانونی داشته باشند و روند رسیدگی به تخلفات را تسریع بخشند.

حسن‌بیگی با اشاره به افزایش قیمت مرغ مصرفی در استان گفت: از آنجا که قیمت مرغ در استان نسبت به استان‌های همجوار پایین‌تر بوده و خوشبختانه تولیدات استان پاسخگوی نیاز مردم است اما برای کنترل قمیت نهایی تعیین شده می‌بایست یک کمیته کارشناسی تشکیل و روزانه قیمت موجود را رصد کنند.

وی افزود: از آنجا که مصرف مرغ منجمد در استان از استقبال برخوردار نیست می‌توان با کاهش قیمت مرغ منجمد و زیادشدن فاصله قیمت آن با مرغ گرم و ملموس شدن تفاوت این نرخ زمینه مصرف مرغ منجمد را افزایش می‌دهد که در این راستا می‌توان تعاملاتی را با تنظیم بازار کشور انجام داد تا بتوانیم مردم را تشویق به خرید مرغ منجمد کنیم.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: برای مشخص شدن قیمت مرغ پایه سازمان جهادکشاورزی می‌تواند با اعلام نرخ این مسئولیت را برعهده بگیرد.

حسن‌بیگی با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای آزادسازی 20درصد نانوایی‌های استان گفت: از آنجا که بیشتر نانوایی‌های استان در مناطق حاشیه‌‌‌‌‌‌‌ای استان متمرکز قرار گرفته و آزادسازی 20 درصد این نانوایی‌ها شامل حال برخی از این واحدها نیز می‌شود و از سوی دیگر نارضایتی برخی از نانوایی‌های دیگر را فراهم می‌سازد.

وی افزود: بهترین راه برای کاهش نارضایتی‌ها که با رضایت اتحادیه خبازان اجرایی می‌شود این که آرد 18 درصدی را آزاد کنیم تا با این روند نانوایی‌هایی که از این نوع آرد استفاده می‌کنند آزاد باشند و در این راستا 20 درصد نانوایی‌های استان نیز آزاد می‌شود و برای این منظور سامانه‌ای تعبیه شده تا نانوایی‌های آزادپَز با ثبت نام بتوانند آرد مورد نیاز خود را تامین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار