آیت عباسیان در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: ۷ موکب توسط اهل سنت برای پذیرایی از زائران در استان برپا شده است.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 30 October 2017
حجت الاسلام آیت عباسیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:طی سال گذشته حدود ۲۵ میلیون نفرزائر در روز اربعین داشتیم که نشان از ارادت شیعیان به حضور در این مراسم معنوی است.

وی خاطر نشان کرد: مرز خسروی یکی از مرزهایی است که از دیر باز محل تردد زوار اربعین بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در ایام اربعین موکب امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بیستون و موکبی که توسط ارتش و اداره اوقاف دایر شده به زائران ارائه خدمات می دهند.

عباسیان اظهارداشت: همچنین در موکب شماره ۱ که در چالابه مستقر است پیش بینی شده در طی روز ۱۵۰۰ نفر پذیرایی شوندودر موکب شماره ۲ سیدالشهدا که برای سومین سال پیاپی دایر شده است اسکان برای ۲۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی  ابراز داشت:در موکب امامزاده احمدبن اسحاق سرپلذهاب نیز مکان جهت پذیرایی و اسکان مهیا است وتعداد ۲ موکب در قصرشیرین برپا شده که یکی از آنها با همکاری آذربایجان غربی در طول ایام اربعین فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:خیمه های معرفت در طول مسیر زائران ابا عبدالله(ع) برپا است کهدر این خیمه ها به پاسخگویی مسائل شرعی و برطرف کردن نیازهای فرهنگی خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: با فعال کردن مسجدی در مرز خسروی، پیش بینی می شود روزانه در قصرشیرین و این مسجد حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر پذیرایی شوند.

به گفته این مسئول: در این ۷ موکب روزانه آمادگی اسکان ۵ هزار نفر و پذیرایی ۱۰۰ هزار نفر را داریم.


وی  ادامه داد: به طور قطع امسال از مرز خسروی اعزام خواهیم داشت و در حال حاضر جهت برقراری امنیت از طرف عراق در حال بررسی است.

عباسیان همچنین از فعالیت تعدادی از موکب ها توسط برادران اهل سنت خبر داد و ابراز داشت: در این ایام پیش بینی شده تعداد ۵۰ نفر از روحانیون به تبلیغ بپردازند که ۲۷ نفر آنها از قم هستند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار