رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از پایش مستمر آنفلوآنزای پرندگان در دامپزشکی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 29 October 2017
به گزارش تابناک قزوین عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنفلوانزای پرندگان یکی از بیماریهای عفونی شناخته شده ی گونه های مختلف پرندگان است و به نظر می رسد همه پرندگان نسبت به این بیماری حساس بوده ولی میزان حساسیت آنها ممکن است متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: طیف علائم بالینی درپرندگان مختلف متفاوت بوده و قادر به ایجاد بیماری خفیف تا بسیار شدید، مسری و کشنده می باشد  شکل شدید و کشنده بیماری، دارای شروع ناگهانی بوده و از شدت بالایی برخوردار است و سریعا منجر به مرگ می‌شود، به طوری که میزان مرگ ومیر ناشی از آن در حدود۱۰۰درصد است.

یزدی به این موضوع اشاره داشت که کارگران مزارع پرورش ماکیان اهلی و افرادی که در مغازه های فروش حیوانات و پرندگان  زنده کار می کنند، آشپزها و مشاغل مشابه که با ماکیان اهلی زنده یا تازه کشتار سروکار دارند، فروشندگان پرندگان دست آموز، دامپزشکان شاغل در صنعت طیور، افرادی که در آزمایشگاه فعالیت دارند در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار دارند.

وی تشریح کرد : اهداف مراقبت آنفلوانزای پرندگان در انسان شامل، پیگیری موارداحتمالی آلودگی در انسان و هوشیار کردن نظام بهداشتی، انجام اقدامات لازم بلافاصله پس از بروز بیماری در پرندگان، انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه به وسیله واکسن  و دارو، رعایت اصول محافظتی در کارکنان شاغل در مرغداریها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار