مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:اکنون 450 واحد تولیدی استان زیرپوشش استاندارد است و در نیمه نخست امسال 34 پروانه استاندارد صادر و 10 پروانه نیز باطل شده است.
کد خبر: ۵۱۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 25 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک؛ محمودرضا نیازی در همایش گرامیداشت هفته استاندارد در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: 11 استاندارد بومی محصولات کشاورزی و غذایی در استان تدوین شده که در راستای حمایت از محصولات بومی استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد:محصولات کشاورزی و صنایع دستی شامل زیر گیوه پارچه ای، گلیم هرسین، گیوه زنانه، تنبور 2 مورد، نان برنجی، نان خرمایی، اسانس چویر(مورد استفاده در روغن حیوانی)، ارغوان بافی(سبد)، چاقوی سنتی کرند و جوانه نخود از کالاهای تدوین شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد:با بکارگیری این استانداردها ضمن افزایش کیفیت محصولات در جهت برندسازی و ارتقای سطح تولیدات این قبیل محصولات بتوانیم علاوه بر زنده نگه داشتن سنت نیاکان خود در جهت حفظ اشتغال و ایجاد تقاضا برای تولید این محصولات گام برداریم.

نیازی اظهار داشت:با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله استاندارد و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در میان مردم  لارم شد در صدد راه اندازی پژوهشگاه استاندارد منطقه غرب 
کشور در کرمانشاه  بر آییم .

لارم بذکر است در این مراسم  با حضور  رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران از واحدهای نمونه زیرپوشش استاندارد و کارمندان نمونه اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایای قدردانی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار