مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و حوادث غیرعمد را سه عامل اصلی مرگ و میر کرمانشاهیان در نیمه ابتدای امسال عنوان کرد.
کد خبر: ۵۱۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 25 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا قبادی، با اشاره به فوت 5349 نفر در نیمه ابتدای امسال در استان، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

وی افزود: از مجموع فوتی‌های استان طی این مدت، 3143 نفر مرد و مابقی زن بوده‌اند و از این تعداد 3884 نفر در شهر و 1460 نفر در روستا فوت کرده‌اند.
قبادی در خصوص علت مرگ این افراد، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و نیز حوادث غیرعمد را سه عامل اصلی مرگ و میر کرمانشاهیان عنوان کرد.

وی افزود: در شش ماهه امسال 2356 نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، 641 نفر بر اثر سرطان و سایر تومورها و 437 نفر بر اثر حوادث غیرعمد در استان جان خود را از دست 
دادند.

قبادی افزود: همچنین طی این مدت 336 نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی، 137 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه ادراری و تناسلی، 121 نفر بر اثر بیماری‌های حول تولد، 109 نفر بر اثر بیماری‌های عفونی و انگلی، 99 نفر بر اثر بیماری‌های غدد تغذیه و متابولیک، 96 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه گوارش، 73 نفر بر اثر ناهنجاری‌های مادرزادی، 26 نفر بر اثر بیماری‌های 

خونی و دستگاه ایمنی، 23 نفر  بر اثر بیماری‌های سیستم عصبی، 9 نفر بر اثر بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری، چهار نفر بر اثر بیماری‌های اسکلتی و عضلانی و چهار نفر دیگر بر اثر بیماری‌های جلدی و زیرجلدی فوت کردند.

وی افزود: همچنین طی نیمه ابتدایی امسال 21 نفر بوسیله خشونت دیگران، 33 نفر بر اثر خودکشی و شش نفر نیز بر اثر عوارض حاملگی و زایمان جان خود را از دست دادند.

قبادی با بیان اینکه از مجموع فوتی‌های نیمه ابتدای امسال، علت فوت 524 نفر توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است و متعاقبا اعلام می‌شود، گفت: طی این مدت یک مورد شهادت نیز در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: همچنین علت فوت 293 نفر در زمره علائم و حالات بد تعریف شده و مبهم است.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار