رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شهروندان خواست مسمومیت ها را جدی بگیرند و به نکات بهداشتی که ازسوی دانشگاه علوم پزشکی یادآوری می شود توجه بیشتری کنند.
کد خبر: ۵۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 24 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،دکتر وریا رحیمی به مناسبت هفته مسمومیت ها (اول تا هفتم آبان)، شعار امسال هفته مسمومیت ها را با افزایش آگاهی مانع مسمومیت دارویی شویم اعلام کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در قالب آموزش و اطلاع رسانی های مستمر نسبت به خطر مسمومیت ها شهروندان را آگاه می کند و برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها هستیم.

وی در ادامه به آمار مسمومیت ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و 118 نفر به دلیل مصرف داروهای غیرمخدر، یک هزار و 535 نفر با انواع مواد اعتیاد آور و 669 نفر با انواع مواد شیمیایی مسموم شدند.

به گفته او سال گذشته همچنین 107 نفر به با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند و همچنین 415 مورد گزیدگی که بیشتر با عقرب، مار و تعدادی با زنبور سمی بود، نیز ثبت شده است.

وی اظهار کرد: 54 نفر نیز سال 95 در اثر مسمومیت جان خود را از دست دادند که از این تعداد 12 نفر خانم و 42 نفر آقا بودند.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به آمار مسمومیت های پنج ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت852 نفر دچار مسمومیت دارویی، یک هزار و 49 نفر دچار مسمومیت با مواد اعتیاداور، 491 نفر دچار مسمومیت با مواد شیمایی و 410 نفر دچار گزیدگی شده اند.

رحیمی به سرد شدن تدریجی دمای هوا و افزایش استفاده از دستگاه های گازسوز نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 6 ماهه دوم با توجه به سرمای هوا بیشترین میزان مسمومیت با گازمنوکسید کربن است باید در این زمینه مردم دقت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 156 مورد مسمومیت غذایی داشتیم و این آمار 6 ماهه اول امسال حدود 45 مورد بوده است.

رحیمی بیشترین آمار مسمومیت در استان را مربوط به مواد اعتیادآور دانست و گفت: این مسمومیت ها در برخی موارد عمدی بوده است.

هم اکنون 99 درصد جمعیت شهری و 57 درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه در قالب 27 شهر و 850 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شرکت گاز استان کرمانشاه 525 هزار مشترک دارد که از این تعداد 450 هزار مشترک در بخش شهری و 75 هزار مشترک مربوط به بخش روستایی هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون جمعیت دارد که از این میزان حدود 530 هزار تن در 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار