رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از آغاز به کار ستاد مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 24 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، دکتر صیدمحمد قاسمی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و طیور شهرستان دالاهو که در محل فرمانداری و به ریاست بهروز محمدی معاون فرماندار دالاهو برگزار گردید، بر لزوم همکاری دستگاه های مرتبط برای پیشگیری از بروز آن تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که با سرد شدن هوا احتمال بروز این بیماری بالاست و لازم است که همه دستگاه ها دولتی آمادگی لازم جهت مبارزه با رخداد احتمالی این بیماری را داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو افزود: بخشداری های تابعه از طریق شورای اسلامی و دهیاران و مرکز بهداشت و درمان از طریق بهورزان روستاها هرگونه تلفات غیرعادی را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

بهروز محمدی معاون فرمانداردالاهو نیز با تأکید لزوم پیگیری برخورد قاطع با کشتار غیرمجاز مرغ زنده توسط شهرداران تابعه بیان داشت: شبکه دامپزشکی، مرکز بهداشت و درمان، اجرائیات شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید برخورد جدی را با فروشندگان مرغ زنده در شهرهای گهواره و ریجاب به عمل آورند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه در خصوص فعال کردن کمیسیون ماده 19 نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام بحث گردید که مصوب شد موضوع تجمیع کشتار دام شهرهای ریجاب، گهواره و کرند در کشتارگاه کرند غرب مورد بررسی قرار گیرد و شهرداری کرندغرب نیز نسبت به رفع نواقص کشتارگاه و نیز نسبت به احداث سالن پیش سرد در کشتارگاه دام اقدام کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار