کد خبر: ۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 15 February 2015
رییس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه جرائم فضای مجازی در کمترین زمان شناسایی می شوند، گفت: امسال بیشتر عوامل جرم در فضای مجازی استان شناسایی و به دام افتادند.
سرهنگ یزدان نیکنام افزود: از کل پرونده ‎های تشکیل شده دربخش جرائم فضای مجازی حدود 70 درصد آن ها مربوط به جرایم مالی است.
وی ادامه داد: جرایم 'غیراخلاقی' و'هتک حیثیت و نشر اکاذیب' در رده های بعدی جرائم مجازی قرار دارد.
نیکنام گفت: سودجویی مالی، سرگرمی و کنجکاوی، انتقام جویی و مقاصد ضد فرهنگی و ضد اخلاقی مهم ترین انگیزه مجرمان در فضای مجازی است.
رییس پلیس فتا استان البرزبا هشدار به مجرمان فضای مجازی ، اظهار داشت : این افراد نباید تصورکنند که از نگاه تیز بین پلیس درامان هستند وتا دیر نشده اعمال مجرمانه را کنار بگذارند.
وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد، مراقب رفتارهای فرزندان خود در فضای مجازی باشند.
نیکنام گفت: فعالیت افراد شیاد در داخل و بیرون مرزها در فضای مجازی می تواند با خطراتی به لحاظ مالی و حیثیتی برای مردم همراه باشد، لذا رعایت اصول ایمنی و پرهیز از رفتارهای نادرست یا وسوسه شدن به خاطر مسایل مالی و اخلاقی از مواردی است که باید به آنها توجه شود.
به گزارش ایرنا وی یادآور شد: تجارب نشان می دهد بسیاری از جرایم فضای مجازی به خاطربی توجهی قربانیان به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس رخ داده است.
این مسوول گفت: مردم به هیچ عنوان اطلاعات حساب های بانکی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند و در صورت اجبار، به سرعت نسبت به تغییر رمزبانکی خوداقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: توجه به تراکنش‎ های غیرعادی حتی به مبلغ بسیار پایین می‎ تواند از وقوع جرم بزرگ تر جلوگیری کند.
سالانه تعداد زیادی از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به خاطر عدم آگاهی از فعالیت شیادان در فضای مجازی با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار