معاون فرماندار کاشان گفت: دولت از سرمایه‌گذاری در توسعه کشت گل محمدی و گیاهان دارویی شهرستان با سیاست تغییر الگوی کشت حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 22 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، محسن فخری در دومین جلسه ستاد توسعه گل، گلاب، اسانس و گیاهان دارویی شهرستان اظهار کرد: فرصت‌های کاشان در حوزه کشاورزی شهرستان قابل توجه است. بیش از 1500 کارگاه گلابگیری سنتی، 25 کارخانه صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2000 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اشتغال‌زایی بیش از 5000 نفر به طور مستقیم و بیش از 9500 خانوار کشاورزی به طور غیرمسقیم از مزیت‌های نسبی این حوزه است.

وی یادآور شد: قابلیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان و از همه مهم‌تر حضور بیشتر از 2 میلیون اکوتوریسم می‌تواند عامل مهمی برای تبدیل کاشان به قطب گردشگری در حوزه کشاورزی منطقه به ویژه در زمینه گل و گلاب باشد.

 فخری افزود: ایجاد مزارع کشت و صنعت مکانیزه گیاهان دارویی به عنوان ترویج علمی و فنی محصولات کشاورزی رویکرد دیگری این ستاد است.

وی افزود: دولت از شرکت‌هایی که در خصوص تولید نهال، بذر و مواد تکثیر استاندارد که به صورت تخصصی در این حوزه کار کنند و ارقام اصلاح شده متناسب با شرایط شهرستان و منطقه تولید نمایند حمایت می‌کند.
معاون فرماندار افزود: طراحی و ساخت ماشین آلات مناسب برداشت و فرآوری اولیه محصولات جهت کاهش هزینه‌های تولید و دستیابی به محصولات با کیفیت بالا و افزایش قدرت رقابت در بازار از دیگر رویکردهای مورد توجه این ستاد است.

فخری یادآور شد: وجود مرکز پژوهشکده اسانس، مرکز تحقیقات بیابان زدایی و گیاهان دارویی جهاد کشاورزی شهرستان و واحد تحقیقات صنایع به خصوص باریج اسانس فرصت‌های علمی منطقه در این حوزه است که باید از ظرفیت علمی آنان برای ارتقا کیفی محصولات کشاورزی استفاده کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار